سفیر سابق ایران: این دولت که مذاکره بلد نبود، امیدوارم دولت بعدی بلد باشد

CC BY 4.0 / IRNA / سفیر سابق ایران: این دولت که مذاکره بلد نبود، امیدوارم دولت بعدی بلد باشد
سفیر سابق ایران: این دولت که مذاکره بلد نبود، امیدوارم دولت بعدی بلد باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
اشتراک
ابیانه: این دولت شباهت زیادی با دولت آقای مصدق دارد، با این تفاوت که دولت مصدق نفت را ملی کرد، دولت روحانی هسته‌ای را از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک، گفت: امیدوارم دولت بعدی، مذاکره بلد باشد، این دولت که مذاکره بلد نبود. 
وی اظهار داشت: آقای ظریف می‌گوید که توانستیم تابوی مذاکره با آمریکا را بشکنیم! اما نتیجه این ماجرا چه شد؟  در زمان آقای ولایتی من در کمیته ۵۹۸ بودم. ایشان از همه زمینه‌ها کارشناس آورده بود که مبادا ضرری متوجه ملت ایران شود. اما در این دوره با حداقل تیم کارشناس مذاکره کردند که مبادا افتخار این مذاکره نصیب افراد دیگر شود‌. من آقای روحانی و ظریف را مرعوب و مجذوب غرب می‌دانم. وقتی در وسط مذاکرات می‌گویید که آب خوردن ما به برجام مرتبط است، مشخص است که طرف مقابل از مواضع‌شان کوتاه نمی‌آیند. 

ظریف شرط پیوستن آمریکا به برجام را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
ظريف: آمريكايى ها با كلمات بازى می كنند تا متن برجام را تغيير دهند

قدیری ابیانه تصریح کرد: مشخص است برای کسی که دبیرستان را در آمریکا درس خوانده، راه رفتن با وزیر خارجه آمریکا افتخار است‌. ما باید بتوانیم دولتی بیاوریم که زبان دنیا را بفهمد‌. زبان دنیا را فهمیدن فقط انگلیسی صحبت کردن نیست. در مورد FATF هم می‌گویند که ما می‌خواهیم بهانه را از دشمن بگیریم. وقتی از آن‌ها از ضمانت می‌پرسیم، حتی ضمانت هم نمی‌دهند‌. 

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک ادامه داد: وقتی رهبر ایران گفت که باید ضمانت بگیریم در برجام، ظریف اعلام کرد که امضای کری تضمین است. آقای ظریف نمیدانست که امضای کری تضمین نیست؟ همه‌ آن‌ها از برجام خارج شدند. دیپلمات باید از منافع ملی دفاع کند. اما جناب ظریف دنبال منافع حزبی بود. ظریف با مصدق یک تفاوت هم دارد. مصدق حداقل نفت را ملی کرد. ولی آقای ظریف حتی انرژی هسته‌ای را هم از ملی بودن درآورد‌. 

قدیری ابیانه یادآور شد: فریب آقای روحانی را خوردیم. مواظب باشیم که فریب امثال آقای احمدی نژاد را نخوریم. البته ایشان تایید صلاحیت نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала