ادامه درگیری در شهرهای میانمار با 40 کشته در طی یک روز

© REUTERS / Stringerادامه درگیری در شهرهای میانمار با 38 کشته
ادامه درگیری در شهرهای میانمار با 38 کشته  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
با ادامه سرکوب اعتراضات در میانمار، در روز یکشنبه در شهرهای این کشور 40 کشته و حدود 80 نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، انجمن کمک به زندانیان سیاسی میانمار اعلام نمو که در نتیجه اعتراضات روز یکشنبه در شهرهای میانمار 38 کشته و حدود 80 نفر زخمی شدند. طبق اعلام نتایج این انجمن، از آغاز تظاهرات گسترده در اوایل فوریه، 128 نفر در کشور جان خود را از دست داده اند.

حضور تک تیراندازان در اعتراضات میانمار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
حضور تک تیراندازان در اعتراضات میانمار

کریستین شرنربرگنر نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار، در بیانیه‌ی در مورد اوضاع میانمار از حضور تک تیراندازان در میان معترضان این کشور خبر داد که این افراد به معترضان شلیک می کنند.

کریستین شرنربرگنر گفت: "ما گزارش های تأیید شده ای در مورد کشته شدن بسیاری معترضان با استفاده از سلاح گرم را دریافت کرده ایم. استفاده از سلاح های گرم و سرد، مهمات علیه تظاهرکنندگان صلح طلب بر خلاف قوانین بشردوستانه بین المللی است."

گفتنی است، نظامیان میانمار اول فوریه سال جاری میلادی با یک کودتا، آنگ سان سوچی، رئیس دولت غیرنظامی، یو وین مینت، رئیس جمهوری و بسیاری از نمایندگان پارلمان و شخصیت‌های سیاسی را بازداشت کردند و سکان قدرت را در دست گرفتند. حکومت نظامی کیاو مو تون، سفیر میانمار در سازمان ملل را برکنار کرد.

پیش از این جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام داشته بود که این اتحادیه به زودی به حوادث میانمار واکنش نشان خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала