جهانگیری: تنظیم بازار شب عید مسئله جدی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
اشتراک
آیا صادرات کالاهای تولیدی با ارز 4200 تومانی در ایران ممنوع می شود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت که هرگونه صادرات کالا‌های ۴۲۰۰ تومانی چه بصورت رسمی و چه بصورت غیر رسمی ممنوع است و کالا‌هایی نظیر روغن خوراکی، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و گوشت که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می‌شوند به هیچ عنوان اجازه صادرات ندارند.

وی در ادامه افزود:«کالا به وفور در کشور تولید می‌شود و کمبودی از این ناحیه وجود ندارد. مهمترین اولویت ما، این است که کاری کنیم این کالا‌ها به قیمت مناسب به دست مردم برسد.

 بیت کوین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
چرا خروج ارز از کشور برای خرید بیت کوین شدت گرفته است؟

از سال ۹۷ و آغاز جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران، معیشت مردم اولویت کار‌ها و سیاست‌های دولت بوده است. در این دوران همه تلاشمان را کردیم و همه را بسیج کردیم که از زندگی مردم حراست و حفاظت کنیم.

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی یکی از سیاست‌های دولت در دوران جنگ اقتصادی بود. در مجموع این سیاست موفق بوده اگرچه هر سیاستی ممکن است حواشی هم داشته باشد و برخی سوء استفاده کرده باشند و اجرا این سیاست عوارضی هم داشته باشد.

در همین راستا یکی از سیاست‌های دولت تعیین ارز با نرخ ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی بود تا اقلام و کالا‌های مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در اختیار آن‌ها قرار گیرد. این سیاست در مجموع موفق بود البته هر سیاستی ممکن است با حواشی و یا سوء استفاده‌هایی همراه باشد.

صادرات همه کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شده ممنوع است و استانداران باید به شدت با قاچاق این گونه اقلام برخورد کنند. وقتی کالایی با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود و قیمت ارز در بازار آزاد چند برابر این رقم است، طبیعی است که عده‌ای تلاش خواهند کرد تا از طریق قاچاق، این گونه کالا‌ها را در کشور‌های اطراف بفروشند. این گونه کالا‌ها فقط برای ملت ایران با این قیمت ارز تامین شده است و لازم است سازمان تعزیرات نیز برخوردی قاطع داشته باشد تا کسی جرأت قاچاق کالا‌های اساسی را نداشته باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала