گزارش و تحلیل

نشنال اینترست: سوپر سلاح جدید روسیه

© Sputnik / Press service of the Kalashnikov Concern /  مراجعه به بانک تصاویر نشنال اینترست: سوپر سلاح جدید روسیه
نشنال اینترست: سوپر سلاح جدید روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
"کلاشینکف": پایان موفقیت آمیز آزمایش اسلحه مدولار لبدف در فوریه 2021 .

اسپوتنیک با استناد به رسانه آمریکایی نشنال اینترست می نویسد: می توان گفت که تپانچه ماکاروف یک سلاح  اسطوره ای است. اما گروه شرکتهای کلاشینکف و گارد ملی روسیه به تپانچه مدولار جدید لبدف (MPL) اعتماد کرده اند. این گروه گزارش داد که در فوریه سال 2021 آزمایش های اسلحه مدولار لبدف که به دستور گارد روسیه ساخته شده بود ، با موفقیت به پایان رسید.

سورپرایز مرگبار کلاشنیکف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.12.2020
سورپرایز مرگبار کلاشنیکف

در اوایل این هفته، خبرگزاری روسی TASS، با استناد به اعلامیه سرویس خبری گروه شرکت های کلاشینکف گزارش داد: "در فوریه 2021 ، اسلحه مدولار لبدف (MPL) آزمایش های دولتی را با موفقیت به پایان رساند. این تپانچه بر اساس سفارش گارد ملی روسیه با درخواست رعایت خصوصیات تاکتیکی و فنی آن برای فشنگ 9 بر 19 میلی متر با قابلیت های تاکتیکی گسترده" و کد "سیاه گوش" ساخته شده است. سرویس مطبوعاتی گارد ملی نیز همین ارزیابی خوش بینانه را ارائه داد.

مانند نسخه قبلی تپانچه (PL-14)، این اصلاحات جدید تپانچه لبدف برای فشنگ 9 × 19 میلی متر (و تپانچه جنگی اصلی ماکاروف - برای فشنگ 9 × 18 ) طراحی شده است. وزن یک تپانچه با خشاب خالی 800 گرم ، طول آن 220 میلی متر و طول لوله 112 میلی متر است. ظرفیت استاندارد خشاب 16 گلوله است.

نشنال اینترست، کلاشنیکف را بهترین تیربار جهان نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2019
نشنال اینترست، مسلسل کلاشنیکف را بهترین تیربار جهان نامید

جدیدترین تپانچه که توسط گروه شرکت های کلاشینکف ساخته شده است ، دارای تمام ویژگی های طراحی خارجی یک تپانچه جنگی مدرن است. یعنی در مقایسه با تپانچه ماکاروف از نظر ارگونومی، تپانچه جدید دارای مزایای قابل توجهی است. مطابق با تأکید اصلی خود بر "مدولار بودن" ، تفنگ با اتصالات مختلف سازگار است و از قابلیت مدرن سازی بالایی برخوردار است. به طور خاص، می توان از خشاب ها با ظرفیت گسترده و مکانیزم شلیک دارای امکانات شلیک اتوماتیک استفاده کرد.

این تپانچه در دو نسخه - استاندارد و برای کارهای ویژه طراحی شده است. نوع "ویژه" چند ویژگی اضافی از جمله سازگاری با صدا خفه کن و یک لوله اضافی دراز   را فراهم می کند. در حال حاضر لیست کاملی از قابلیت های "مدولار" تپانچه و تفاوت آن با سایر مدل های تپانچه لبدف معلوم نیست. تعویض اسلحه اصلی ماکاروف که از دهه 1950 به عنوان تپانچه شوروی وارد خدمت شد ، به دلایل مختلف فنی و لجستیکی بسیار دشوار است. اما دیمیتری تاراسوف مدیر کل گروه شرکت های کلاشینکف به خبرنگاران گفت که اسلحه لبدف به همان اندازه تپانچه ماکاروف محبوب خواهد شد.

مشخصات عالی تفنگ روسی جدید با مارک کلاشنیکف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2019
مشخصات عالی تفنگ روسی جدید با مارک کلاشنیکف

توسعه MPL از سال 2017 آغاز شد و پس از آن زمان یک دوره طولانی آزمایش آغاز شد که اکنون با نتایج مثبت به پایان رسیده است. گروه شرکت های کلاشینکف در حال برنامه ریزی های طولانی مدت هستند. سرویس مطبوعاتی گروه شرکتهای کلاشینکف در اعلامیه ای گفت: "اگرچه این تپانچه طبق مشخصات تاکتیکی و فنی گارد روسیه ساخته شده و در درجه اول بر روی نیازهای فنی این بخش متمرکز شده است ، اما امیدواریم که این تپانچه بتواند مورد توجه سایر بخش ها نیز باشد. اتفاقا ، مشخص نیست که آیا گروه شرکت های کلاشینکف قصد دارد اسلحه جدید لبدف را به نیروهای مسلح و ارگان های انتظامی و دادگستری کشورهای خارجی بفروشد یا نه.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала