حملات اسرائیل به کشتی‌های ایرانی در یکسال و نیم گذشته

© AP Photo / Tasnim News Agencyحملات اسرائیل به کشتی‌های ایرانی در یکسال و نیم گذشته
حملات اسرائیل به کشتی‌های ایرانی در یکسال و نیم گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
رسانه‌ها از حمله اسرائیل به دست کم 10 کشتی ایرانی در یک سال و نیم گذشته خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود در منطقه و دولت ایالات متحده نوشت: طی یک سال و نیم گذشته، اسرائیل دست کم به ده کشتی ایرانی حمله کرده است که عمدتا نفت به سوریه حمل می کنند.

به گفته این روزنامه، از پایان سال 2019، اسرائیل با استفاده از انواع سلاح ها، از جمله مین های زیر آب، علیه کشتی های ایرانی در دریای سرخ و سایر مناطق خاورمیانه حملاتی صورت داده است.

به گفته وال استریت ژورنال، اسرائیل می ترسد که ایران از درآمدهای نفتی برای تأمین مالی افراط گرایی در خاورمیانه استفاده می کند.

درگیری بین ایران و اسرائیل پس از انقلاب سال 1979 در ایران افزایش یافت که با سخنان تند تهران علیه دولت یهود همراه بود و پس از ادعای آغاز تلاش ایران برای تولید سلاح های هسته ای، این وضعیت بدتر نیز شد.

درگیری ایران و اسرائیل همچنین با جنگ تل آویو علیه جنبش شیعه حزب الله در لبنان و حملات ارتش اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه تشدید می شود.

در ژانویه، رئیس ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل، سرلشکر آویو کهوی، دستور داد تا برنامه های عملیاتی جدیدی را برای ایران آماده کنند. در پاسخ، نماینده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سرتیپ ابوالفضل شکارچی، تهدید کرد که در صورت کوچکترین اشتباه این کشور به اسرائیل حمله خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала