نروژ و ایسلند استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر نروژ و ایسلند استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورد
 نروژ و ایسلند استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
اشتراک
با دیده دن لخته شدن خون در افراد واکسینه شده با استرازنکا، استفاده از این واکسن در کشورهای نروژ و ایسلند به حالت تعلیق درآورده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه محلی نروژ امروز به تقل از انستیتوی بهداشت عمومی این کشور گزارش داد، مقامات نروژی پس از انتشار گزارش احتمال لخته شدن خون در افراد واکسینه شده، استفاده از واکسن آسترازنکا را در این کشور به حالت تعلیق درآورده اند.

توقف واکسیناسیون با آسترازنکا در دانمارک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
توقف واکسیناسیون با آسترازنکا در دانمارک

گیر بوکولم، سخنگوی موسسه فوق در نروژ گفت: "ما انتظار داریم ببینیم آیا ارتباطی بین واکسیناسیون و این لخته های خون وجود دارد." به گفته وی، آژانس پزشکی نروژ تحقیق درباره واکسن آسترازنکا را آغاز کرده است.

روز پنجشنبه، مقامات دانمارکی تصمیم گرفتند که استفاده از واکسن را از آسترازنکار ا به دلیل گزارش احتمال لخته شدن خون پس از واکسیناسیون به حالت تعلیق درآورند، آنها یک مرگ را اعلام کردند که ممکن است با معرفی واکسن همراه باشد. علاوه بر این، شک به آسترازنکا در مواردی مشابه در اتریش دیده شده است، در این کشور یک نفر بر اثر تزریق واکسن فوت کرده است. مقامات این کشور واکسیناسیون با آسترازنکا را از یک گروه خاص به حالت تعلیق درآورده اند.

از سوی دیگر ایسلند نیز تزریق واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق در اورد.

پیش از این، مقامات دانمارک تصمیم دارند به طور موقت استفاده از واکسن شرکت آسترازنکا را متوقف کنند. بنا به اعلام بخش بهداشت این کشور، توقف واکسیناسیون با آسترازنکا در دانمارک براساس اقدامات پیشگیرانه در خصوص اطلاعات دریافتی مبنی بر تشکیل لخته‌های خون پس از واکسیناسیون با این دارو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала