وزیر آموزش و پرورش: آمادگی بازگشایی مدارس بعد از عید را داریم

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / / محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ایران
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
اشتراک
وزیر آموزش و پرورش ایران اعلام کرد: از حیث آمادگی همین الآن نیز آماده هستیم با دو روز فاصله مدارس را باز کنیم، هر زمانی که ستاد ملی به ما اجازه دهد مدارس را باز می ‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌ میرزایی وزیر آموزش و پرورش ایران، در برنامه گفتگوی هفته، درباره بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده، بیان کرد: از حیث آمادگی همین الآن نیز آماده هستیم با دو روز فاصله مدارس را باز کنیم علت اینکه مدارس باز نمی‌ شود ممنوعیتی است که ستاد ملی کرونا ایجاد کرده است و هر زمانی که ستاد ملی به ما اجازه دهد مدارس را باز می ‌کنیم.

 آب، برق و گاز در مدارس دولتی در ایران رایگان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
آب، برق و گاز در مدارس دولتی در ایران رایگان شد

وی ادامه داد: توصیه ما این است بسته بودن مدارس و دور بودن دانش ‌آموزان از محیط آموزش با مخاطرات پنهان و پایدار رو به ‌رو است و آنها آسیب می ‌بینند همچنین تلاش می ‌کنیم کیفیت آموزش از طریق فضای مجازی تأمین شود اما قطعاً امکان ارائه آموزش با کیفیت به‌ صورت حضوری بیشتر فراهم است، همواره متقاضی بازگشایی مدارس بودیم اما هر زمان که ستاد کرونا اجازه دهد مدارس را باز می ‌کنیم، شاید لازم نباشد برای سال تحصیلی آینده شروع کنیم و بعد از عید که شرایط بهتر شد و ستاد ملی کرونا اجازه داد آمادگی برای بازگشایی داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد ما دایر شدن متعارف مدارس طبق روال هر سال بود اما در ستاد ملی کرونا گفتند "قید اختیاری را ایجاد کنید" و این قید ما نیست ستاد ملی کرونا اعلام کرده است.

حاجی‌ میرزایی درباره سود صندوق ذخیره فرهنگیان ابراز کرد: برگزاری هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در هفته گذشته انجام شد و محاسبه سود صورت گرفت، سود بالای سه‌ هزار میلیارد تومان است، این سود توزیع شود که مسئولان صندوق توضیح خواهند داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала