لبنان در مرز انفجار است + عکس

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراضات بيروت، لبنان
اعتراضات بيروت، لبنان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
دیاب: لبنانی‌ها از بحران اجتماعی خطرناکی رنج می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سایت النشره»، حسان دیاب، نخست‌وزیر موقت لبنان اظهار داشت که بعد از فروپاشی و نگرانی از عدم حمایت از کشور در برابر خطرات، لبنان به مرز انفجار رسیده است.

وی در ادامه افزود:«لبنانی‌ها از بحران اجتماعی خطرناکی رنج می‌برند و هم‌چنان هم در صورتی‌که دولت جدید مورد حمایت به لحاظ سیاسی تشکیل نشود، بحران رو به فزونی است.

محمود احمدی نژاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اظهارات احمدی نژاد علیه حزب الله لبنان و سیاست ایران

شرایط اجتماعی رو به وخامت است و شرایط سیاسی روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و یک دولت عادی بدون توافق سیاسی نمی‌تواند به مقابله با آن مشکلات بپردازد و چطور دولت موقت می‌تواند به این وضعیت رسیدگی کند. ما به عنوان دولت موقت در انجام وظیفه‌مان کم نمی‌گذاریم و طبق اختیارات قانون اساسی به وظایف عمل می‌کنیم. امروز باید برای تشکیل دولت جدید جهت تکمیل اصلاحاتی که دولت ما آغاز کرده است، تلاش کنیم.

کسانی هستند که می‌خواهند دولت موقت به صورت عادی به کارش ادامه دهد، کسانی هم هستند که از دولت موقت می‌خواهند به شکل موقت عمل کند، دولت تنها به موقت بودن متعهد است.

تنها راه حل، تشکیل دولت جدید است، بدون حل بحران مالی امکان حل مشکلات اجتماعی نیست، بدون ازسرگیری مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول امکان حل بحران مالی نیست، بدون اصلاحات امکان مذاکره با صندوق بین‌المللی پول نیست و بدون دولت جدید امکان اصلاحات نیست».

این بحران پس از افزایش نرخ دلار در بازار سیاه لبنان و رسیدن نرخ دلار به ۱۰ هزار و ۵۰۰ لیره لبنانی شدت بیشتری یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала