بایدن "وضعیت اضطراری ملی" علیه ایران را تمدید کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن "وضعیت اضطراری ملی" علیه ایران را تمدید کرد
بایدن وضعیت اضطراری ملی علیه ایران را تمدید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «وضعیت اضطراری ملی» در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، با امضای فرمانی، "وضعیت اضطراری ملی" علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

Iran & USA - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
دولت بایدن در سند امنیتی خود: تلاش می‌کنیم با ستیزه‌جویی ایران مقابله کنیم

رئیس جمهور آمریکا  در نامه‌ای به کنگره اطلاع داد که فرمان اجرایی سال 1995 در خصوص اعلام وضعیت اضطراری ملی  در قبال ایران را از ۱۵ ماه مارس ۲۰۲۱ به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.

در فرمان بایدن آمده است: "اقدامات و سیاست های دولت ایران ، از جمله گسترش سلاح ها و ساخت موشک ها و سایر سلاح های نامتقارن و متعارف ، شبکه تجاوزات منطقه ای و کارزارهای انجام شده در این راستا ، پشتیبانی از گروههای تروریستی و اقدامات مخرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همدستان و دست نشاندگانش - همه اینها همچنان تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده برای امنیت ملی ، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است".

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «به همین دلیل، به این نتیجه رسیده‌ام که وضعیت اضطراری ملی در خصوص ایران که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ اعلام شد ادامه خواهد یافت و در واکنش به این تهدید تحریم‌های همه‌جانبه علیه ایران برجای خود باقی خواهد ماند.»

تمام رؤسای جمهور ایالات متحده از سال ۱۹۹۵ تاکنون به طور سالانه فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ علیه ایران را تمدید کرده‌اند.

بیل کلینتون، رییس‌جمهور وقت آمریکا، در سال ۱۹۹۵ با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، تضعیف فرآیند صلح خاورمیانه و تلاش برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی، «وضعیت اضطراری ملی» اعلام کرد. بیل کلینتون در فرمان اولیه‌ تحریم علیه ایران، همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری کشورش در صنعت نفت‌وگاز ایران را ممنوع کرد، و دو ماه بعد نیز آن را مشمول هر نوع تجارتی با ایران کرد.

این فرمان یا باید در بازه زمانی ۹۰ روزه پیش از محدوده یک ساله‌اش (۱۵ مارس هر سال) تمدید شود و یا در غیر این صورت به طور خودکار لغو می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала