ظریف: برنامه دقیق ایران درباره برجام را اعلام می کنم

© AP Photo / Hadi Mizbanظریف: برنامه دقیق ایران درباره برجام را اعلام می کنم
ظریف: برنامه دقیق ایران درباره برجام را اعلام می کنم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر اعلام کرد که به زودی طرح اقدام سازنده و دقیق ایران درباره برجام از طریق کانال‌های دیپلماتیک ارائه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر گفت که به زودی طرح اقدام سازنده ایران درباره برجام از طریق کانال‌های دیپلماتیک ارائه خواهد شد.

وی در این پیام توییتری نوشت: "سیاست ایران پر جنب‌وجوش بوده و مقامات نظرات گوناگونی را ابراز می‌کنند."

ظریف در ادامه نوشت: "اما این عقاید نباید با سیاست کشور اشتباه گرفته شود."

ظریف در ادامه نوشت: "به عنوان وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کننده اصلی هسته‌ای، به زودی برنامه اقدام سازنده خود را- از طریق کانال‌های دیپلماتیک مناسب- ارائه خواهم کرد."

ظریف در پایان هشتگ «پایبندی،‌اقدام، جلسه» را یادآوری کرد.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.این توافق به شکل اولیه حتی سه سال دوام نیاورد: در ماه مه 2018 ، واشنگتن خبر خروج یک جانبه از آن و احیای تحریم های سخت علیه ایران را اعلام کرد. حالا دولت بایدن تمایل خود برای بازگشت به برجام را اعلام کرده است.
 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала