آیا آمریکا از عقب‌نشینی اروپا از قطعنامه علیه ایران حمایت کرد؟

© AP Photo / Luis M. Alvarezآیا آمریکا از عقب‌نشینی اروپا از قطعنامه علیه ایران حمایت کرد؟
آیا آمریکا از عقب‌نشینی اروپا از قطعنامه علیه ایران حمایت کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
مدیر کل آژانس برنامه‌ای واقع‌بینانه پیشنهاد کرده که ایران آن را پذیرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز 4 مارس (پنجشنبه) اعلام نمود که عقب‌نشینی کشورهای اروپایی از صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس با حمایت واشنگتن صورت گرفته است.

انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه از قصد خود برای صدور قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انتقاد از اقدامات جبرانی ایران در واکنش به نقض عهد طرف‌های غربی در برجام عقب‌نشینی کردند.

نماینده روسیه از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام  در وین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
مسکو از شورای حکام آژانس خواست قطعنامه ضد ایرانی تصویب نکند

ند پرایس گفت:« گروسی، مدیر کل آژانس، طرحی را برای پرداختن ایران به مسائل پاسخ‌داده‌نشده در خصوص برنامه هسته‌ای خود ارائه کرد. سه کشور اروپایی با حمایت کامل ایالات متحده آمریکا به این تصمیم رسیدند که بهترین روش برای حمایت از ابتکار مدیر کل، پیش نبردن پیش‌نویس قطعنامه در نشست شورای حکام است.

ما از نتیجه نشست شورای حکام درباره ایران و طرح ارائه شده توسط مدیر کل آژانس اتمی خرسندیم. ما می‌دانیم که مدیر کل آژانس برنامه‌ای واقع‌بینانه پیشنهاد کرده که ایران آن را پذیرفته است.

چیزی که همواره در این خصوص گفته‌ایم این است که ما نه خوش‌بین هستیم و نه بد بین. ما در خصوص دیپلماسی‌مان، هوشیار هستیم و می‌دانیم که با شریکانمان یعنی سه کشور اروپایی در این خصوص تعامل داریم».

شایان ذکر است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص تحولات روز 4 مارس در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت که با تلاش‌های فشرده دیپلماتیک در تهران، وین و پایتخت‌های همه اعضای شورای حکام و به ویژه سه کشور اروپایی و همچنین همراهی چین و روسیه، طرح قطعنامه منتفی شد. تحول امروز می‌تواند مسیر دیپلماسی را که ایران و آژانس باز کرده‌اند، حفظ نموده و زمینه را برای اجرای کامل تعهدات از سوی تمامی طرف‌های برجامی فراهم آورد.

ایران امیدوار است، طرف‌های مشارکت کننده در برجام بتوانند با استفاده از این فرصت و با همکاری جدی، اجرای کامل برجام از سوی همه را تضمین نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала