نایب رئیس مجلس ایران: پذیرش اف‌ای‌تی‌اف، لو دادن راه‌های دور زدن تحریم است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نایب رئیس مجلس ایران: پذیرش اف‌ای‌تی‌اف، لو دادن راه‌های دور زدن تحریم است
نایب رئیس مجلس ایران: پذیرش اف‌ای‌تی‌اف، لو دادن راه‌های دور زدن تحریم است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
بنا به اعلام نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، این نهاد مخالف تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف اظهار داشت: استنباط من این است همان طوری که تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها برای کشور عزت به دنبال داشت و استکبار فهمید که نمایندگان مردم در برابر حقوق مردم کوتاه نمی آیند؛ در بحث اف‌ای‌تی‌اف نیز باید همین راه را پیش بگیریم.

نایب رئیس مجلس ایران بیان داشت: بحث لوایح چهارگانه موسوم به لوایح اف‌ای‌تی‌اف، شامل اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، پیوستن ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی و پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بود. با تایید لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم یکی از این لوایح چهارگانه تایید شورای نگهبان را دریافت کرد و مابقی منتظر تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

همتی: تصمیم گیری در مورد FATF دیر شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
همتی: تصمیم گیری در مورد FATF دیر شده است

نیکزاد افزود: سه راه حل پیش روی ما است. یکی پذیرش، یکی پذیرش مشروط و یکی رد آن می باشد. اگر بخواهیم اف‌ای‌تی‌اف را بپذیریم به معنای لو دادن راه های دور زدن تحریم است.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر بگوییم اف‌ای‌تی‌اف را به طور مشروط بپذیریم، شدنی نیست. دنیا آن را مشروط قبول نمی کند پس این گزینه نیز کنار می رود. بنده به عنوان خادم مردم عرض می کنم این کار برای مردم ایران هیچ عایدی نخواهد داشت. ما در یکسال گذشته که آن را نپذیرفتیم مگر تراکنش مالی به مشکل خورد؟. در لایحه بودجه که فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را پیش بینی کرده بودند صحبتی از اف‌ای‌تی‌اف در میان نبود. هرچند که در این مقطع نیز بالغ بر یک میلیون بشکه نفت، سرجمع جمهوری اسلامی ایران توانسته نفت بفروشد.

نیکزاد بیان داشت: همان طوری که شما دیدید ما قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کردیم برای کشور عزت شد و استکبار فهمید که نمایندگان مردم در برابر حقوق مردم کوتاه نمی آیند. در بحث FATF باید همین راه را پیش بگیریم. مجلس این لوایح را نمی پذیرد هرچند که مصوبه مجمع تشخص مصلحت نظام برای همه لازم الاجرا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала