سلطان ممنوع‌التصویری حاضر است در نقش احمدی نژاد بازی کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سلطان ممنوع‌التصویری حاضر است در نقش احمدی نژاد بازی کند
سلطان ممنوع‌التصویری حاضر است در نقش احمدی نژاد بازی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
اشتراک
بازیگر ایرانی که به احمدی نژاد شباهت زیادی دارد گفت حاضر است در نقش رئیس جمهور پیشین ایران بازی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خراسان، محمود بصیری را سلطان ممنوع‌التصویری می‌دانیم. نه به این ‌که رکورددار طولانی‌ترین ممنوع‌التصویری بین بازیگران است. او اسطوره بدشانسی است! قد کوتاه، صورت گرد، ظاهر ساده‌ای که با کاپشن شناخته می‌شود و ... شباهت به آقای رئیس جمهوری سابق شاید بزرگ‌ترین شانس یک بازیگر برای شهرت و کار بیشتر باشد.

این شباهت اما برای محمود بصیری، بازیگر نام آشنای فیلم و سریال‌های «بدون شرح»، «آرایشگاه زیبا»، «مادر»، «دستفروش»، «زرد قناری»، «مهریه بی‌بی» و ... آمد نداشت و سال‌ها خانه نشینی را برای او به ارمغان آورد. حالا حدود هشت سال از دولت نهم و دهم می‌گذرد. محمود بصیری موهایش سفیدتر و صدایش خش‌دار شده. او اما همچنان سالم و سرزنده است. بازیگری که در سریال‌ها معمولا نقش آبدارچی را بازی می‌کرد با این‌که سال‌ها از دولت «محمود احمدی‌نژاد» می‌گذرد همچنان خانه‌نشین است و در سکوت، زندگی‌اش را می‌گذراند اما می گوید که حاضر است نقش احمدی‌نژاد را بازی کنم.

واکنش حداد عادل به حضور احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
واکنش حداد عادل به حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران

وقتی از او پرسیده می شود که آیا بعد از این همه سال بیکاری، محمود احمدی نژاد را حلال می‌کند؟ محکم می گوید: «بله. پس معرفت‌مان کجاست؟ یاد گرفته‌ام که هیچ بدی را با بدی تلافی نکنم. چون اگر بدی کنم پس من هم آدم بدی هستم. به نظرم این سال‌ها خیلی هم بد نگذشته است. قبلا هم گفته‌ام که از سال‌ها بیکاری خوشحالم! چون در این سال‌ها فیلم و سریال‌های زیادی ندیدم که مردم را پای تلویزیون بنشاند. برای من مهم نیست که نقش‌ها، نقش اصلی باشد.

حاضرم که 2-3 سکانس در فیلمی بازی کنم که سال‌ها در ذهن مردم می‌ماند. مثلا فیلم «مادر» علی حاتمی را همه دیده‌اند. نقش آن پینه‌دوز راکه کنار در نشسته من بازی کرده‌ام. آن نقش در دل خودش مطلب زیادی داشت. پیرمردی نشسته و پینه‌دوزی می‌کند و صاحب‌خانه، کلید در خانه را دست او داده است. چرا چنین کاری می‌کند؟ چون گذشته‌ها مردم به همدیگر اعتماد داشتند. حالا چطور است؟ کسی که می‌خواهد به سفر برود یک لامپ و رادیو روشن می‌گذارد و نمی‌گذارد که همسایه‌اش بفهمد خانه خالی است.

این جور نقش‌ها حتی اگر کوتاه باشد ولی می‌ارزد که بازیگر خودش را خرج کند. من احمدی نژاد را می‌بخشم. حتی حاضرم نقشش را بازی کنم. فقط باید خودش نامه‌ای بنویسد و اجازه دهد که نقشش را بازی کنم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала