مصرف ماری جوانا در یکی از ایالت‌های آمریکا مجاز شد

© AP Photo / Jeff Chiuمصرف ماری جوانا در یکی از ایالت‌های آمریکا مجاز شد
مصرف ماری جوانا در یکی از ایالت‌های آمریکا مجاز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
در ایالت ویرجینیا، از سال 2024 مصرف ماری جوانا مجاز خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، قانون گذاران در ایالت ویرجینیا آمریکا لایحه ای را تصویب کردند که استفاده تفریحی از ماری جوانا را از سال 2024 مجاز می داند. این مطلب را روزنامه پولیتیکو گزارش داده است.

خروج ماری ‌جوانا از فهرست سیاه مواد مخدر سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2020
خروج ماری ‌جوانا از فهرست سیاه مواد مخدر سازمان ملل

مجلس نمایندگان این ایالت با 48 رأی موافق و 43 رأی مخالف به این لایحه رأی داد. در سنای ویرجینیا، این اختلاف تنها یک رأی بود - 20 رای موافق در برابر  19 رای مخالف.

این نشریه خاطرنشان می کند که حتی یک جمهوریخواه نیز رای به قانونی شدن نداد. این لایحه توانست به لطف این واقعیت تصویب شود که اکنون دموکرات ها کنترل هر دو مجلس قانونگذاری را بر عهده دارند.

استفاده قانونی از ماری جوانا از ژانویه 2024 امکان پذیر است. در حال حاضر برای این کار جریمه ای تا 25 دلار در نظر گرفته شده است. از سال 2024، ممکن است فروش قانونی این ماده آغاز شود و کشت در خانه نیز مجاز خواهد بود.

در نوامبر گذشته گزارش شد که بیش از دو سوم ساکنان ایالات متحده طرفدار قانونی شدن ماری جوانا هستند. استفاده از ماری جوانا برای اهداف پزشکی در تعدادی از کشورهای اروپایی (ایتالیا، جمهوری چک) و همچنین در بیش از 30 ایالت آمریکا قانونی شده است. در کشورهای دیگر، به ویژه در پرتغال و اتریش، قوانینی وجود دارد که استفاده از ماری جوانا را غیرقانونی می داند - استفاده از آن در کافه های خاص مجاز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала