اتحادیه اروپا خواستار توقف استفاده از زور توسط نظامیان میانمار شد

© REUTERS / John Thys / Poolاتحادیه اروپا خواستار توقف استفاده از زور توسط نظامیان میانمار شد
اتحادیه اروپا خواستار توقف استفاده از زور توسط نظامیان میانمار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
بنا به اعلام رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اتحادیه به زودی در واکنش به حوادث میانمار اقدام خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که این اتحادیه اقدام مقامات نظامی میانمار را به دلیل استفاده از زور علیه غیرنظامیان محکوم کرده و از قصد اتحادیه اروپا برای پاسخ به این اقدامات خبر داد.

افزایش شمار کشته شدگان درگیری با پلیس در میانمار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
افزایش شمار کشته شدگان درگیری با پلیس در میانمار

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، نیروهای امنیتی میانمار از سلاح علیه غیرنظامیان غیر مسلح استفاده نمودند که این موضوع مستقیماً نقض قوانین بین المللی است.

بورل بیان داشت: خشونت به سرنگونی غیرقانونی یک دولت منتخب دموکراتیک مشروعیت نخواهد داد. مقامات نظامی باید بلافاصله استفاده از زور علیه غیرنظامیان را متوقف کرده و به مردم اجازه دهند از حق آزادی بیان و تجمع خود استفاده کنند.

وی افزود: اتحادیه اروپا از مردم شجاع میانمار در دفاع از دموکراسی خود کاملاً حمایت می‌کند. اتحادیه اروپا به زودی در واکنش به این حوادث اقدام خواهد کرد.

رسانه‌های محلی میانمار پیش از این اعلام داشتند که دست کم ۱۷ نفر در این کشور در درگیری‌های معترضین با نیروهای پلیس کشته شده‌اند.

نظامیان میانمار اول فوریه سال جاری میلادی با یک کودتا، آنگ سان سوچی، رئیس دولت غیرنظامی، یو وین مینت، رئیس جمهوری و بسیاری از نمایندگان پارلمان و شخصیت‌های سیاسی را بازداشت کردند و سکان قدرت را در دست گرفتند. حکومت نظامی کیاو مو تون، سفیر میانمار در سازمان ملل را برکنار کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала