آیا استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به صرفه‌تر می‌شود؟

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر بودجه
بودجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
در ایران مشوق‌‌های بودجه‌ای برای فرزندآوری به تصویب رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش‌های درآمدی بودجه 1400 کل کشور، علاوه بر تصویب مشوق‌‌های بودجه‌ای برای فرزندآوری، نرخ تعرفه اینترنت استفاده از پیام رسان‌های داخلی را یک پنجم پیام رسان‌های خارجی تعیین کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1400؛ مصوب کردند که دولت مکلف است نرخ تعرفه اینترنت را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی 20 درصد نرخ تعرفه های پیام‌رسان‌های خارجی تعیین و وصول نماید.

بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
وعده بایدن در خصوص عدم جلب خانواده‌اش به امور دولتی

در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰ نمایندگان، بانک مرکزی را مکلف به اعطای وام ۲۰ ساله ۷۰ میلیون تومانی به خانوارهای فاقد مسکن که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم می شوند، کردند. همچنین نمایندگان، دولت را مکلف به تخصیص یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی به متولدین سال ۱۴۰۰ جهت خریداری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس کردند.

مهمترین مصوبات مجلس عبارتند از: تعیین سقف درآمدهای نفتی و کسری بودجه کلان،  الزام دولت به تسویه بدهی‌های قطعی تا سقف ۹۰۰ هزار میلیارد ریال، کاهش ارز 4200 تومانی پرداختی در سال 1400 و حذف تدریجی آن،  تعیین تسهیلات مالی خارجی تا سقف ۳۰ میلیارد دلار برای دولت، الزام  سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها و موسسات کنکوری به مالیات پردازی،  جلوگیری از افزایش تعرفه اینترنت در سال ۱۴۰۰ و  رایگان شدن تعرفه «آب، برق و گاز» مشترکان کم‌مصرف و خانوارهای کم‌مصرف محروم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала