تزریق واکسن کرونا به ۲۰ هزار سالمند و معلول در ایران

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
اشتراک
نمکی: امروز خوشبختانه فاز دوم واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار نفر از سالمندان و معلولان پرخطر از فردا واکسینه می‌شوند از واکسیناسیون گروه‌های هدف تا پایان شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

آیا ایران در فقدان بازرسی آژانس به دنبال دستیابی به بمب اتمی است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
گزارش و تحلیل
آیا ایران در فقدان بازرسی آژانس به دنبال دستیابی به بمب اتمی است؟

وی در ادامه اظهار داشت:« امروز خوشبختانه فاز دوم واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز شد در این فاز علاوه بر همکاران ما در نظام سلامت در بخش‌های ICU و گروه های پرخطر بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی، واکسیناسیون گروه سالمندان به عنوان گروه آسیب پذیر، شروع شد. امروز به شکل نمادین، واکسیناسیون این گروه‌ها را از آسایشگاه کهریزک آغاز کردیم و فردا در اکثر آسایشگاه‌های معلولان و سرای سالمندان کشور این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

در این فاز حدود 20 هزار نفر از سالمندان و معلولان پرخطر واکسینه می‌شوند؛ همچنین بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید19 که در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده، واکسیناسیون سایر گروه‌ها بر حسب گروه بندی و با اولویت کادر بهداشتی و درمانی، گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه‌های پرخطری که در معرض آلودگی هستند انجام می‌شود.

پس از واکسیناسیون گروه‌های هدف، جمعیت عادی واکسینه می‌شوند. برآورد ما این است که تا پایان شهریورماه سال 1400، بتوانیم اکثر گروه‌های هدف را واکسینه کنیم.

هنوز جهش قابل توجه داخلی که به عنوان جهش ملی از ویروس بخواهیم اعلام کنیم، نداشته‌ایم اما هر لحظه ممکن است در گوشه‌ای از کشور شاهد جهش ویروس باشیم؛ امروز خوشبختانه همکاران ما در کمال تسلط بر وضعیت بیماری هستند و تعداد تست ها را افزایش داده‌ایم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала