هراس رسانه‌های آمریکایی از پیروزی دیگر پوتین

© Sputnik / Sergey Guneevهراس رسانه‌های آمریکایی از پیروزی دیگر پوتین
هراس رسانه‌های آمریکایی از پیروزی دیگر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2021
اشتراک
رسانه‌های آمریکایی به پایان نزدیک ساخت خط لوله نورد استریم 2 و پیروزی دیگری برای پوتین اشاره کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی The National Interest، پایان نزدیک ساخت خط لوله گاز نورد استریم 2 را پیروزی دیگر ولادیمیر پوتین خوانده است.

نویسندگان این مقاله نوشتند: "روسیه در حال حاضر حدود چهل درصد از بازار گاز اروپا را در اختیار دارد و این سهم فقط افزایش خواهد یافت".

احتمال تحریم های احتمالی آمریکا علیه روسیه در صورت تکمیل پروژه نورد استریم 2  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2021
احتمال تحریم های احتمالی آمریکا علیه روسیه در صورت تکمیل پروژه نورد استریم 2

از نظر آنها، طرف روسی ادعا می کند منابع انرژی خود را به عنوان یک سلاح سیاسی درک می کند. در نتیجه، طبق این مقاله، برخی از کشورهای اروپایی که با مسکو همکاری می کنند، مجبورند که آرزوها و اهداف خود را "برای پیوستن به اتحادیه‌های غربی" کنار بگذارند.

در این مقاله آمده است: "خط لوله نورداستریم 2 مانعی غیرقابل حل در برابر تنوع انرژی و امنیت انرژی اتحادیه اروپا است."

در پایان، نویسندگان توصیه می کنند خوانندگان از خود بپرسند که چرا اعضای اصلی اتحادیه اروپا قصد دارند به جای حدس و گمان در مورد غیرقانونی بودن تحریم های آمریکا علیه این پروژه، از اقتصاد روسیه حمایت کنند.

ایالات متحده که در حال تبلیغ گاز مایع خود است و همچنین اوکراین و تعدادی از کشورهای اروپایی بارها با نورداستریم 2 مخالفت کرده اند. در دسامبر 2019، واشنگتن خط لوله را تحریم کرد. روسیه بارها اشاره کرده است که این پروژه تجاری و برای اروپا سودمند است. آلمان همچنین از تکمیل خط لوله طرفداری می کند و تحریم های یک جانبه آمریکا را رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала