نتانیاهو: ما به توافق با ایران امیدوار نیستیم

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو: ما به توافق با ایران امیدوار نیستیم
نتانیاهو: ما به توافق با ایران امیدوار نیستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل: به توافق با ایران امیدوار نیستیم اما هر کاری را برای جلوگیری از تولید سلاح هسته ای توسط این کشور انجام خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه گفت: "ما به رژیم افراطی و تهاجمی شما اجازه نمی دهیم سلاح هسته ای بدست آورد. ما نسلمان را هزاران سال ادامه داده ایم تا به سرزمین اسرائیل برگردیم، اجازه نمی دهیم که آیت الله ها به تاریخ احیای قوم یهود پایان دهند."

نتانیاهو افزود: "ما هیچ امیدی به توافق با چنین رژیم افراطی مانند شما نداریم. ما دیگر می دانیم که در پشت توافق نامه هایی با رژیم های افراطی مانند شما در قرن گذشته و حاضر (از جمله) با دولت کره شمالی چه قرار دارد. با توافق یا بدون آن - ما هر کاری را برای جلوگیری از مسلح شدن شما به سلاح هسته ای انجام خواهیم داد."

پیشتر ایالات متحده علاقمندی خود برای مذاکره با ایران تحت نظارت اتحادیه اروپا و با مشارکت "شش" واسطه بین المللی، که شامل مسکو و پکن است را اعلام کرده بود. در پاسخ به بیانیه واشنگتن، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بار دیگر از ایالات متحده خواسته بود تا ابتدا تحریم های ضد ایرانی را لغو نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала