عاملان حمله موشکی به فرودگاه اربیل پیش از حمله داخل شهر بودند

© AFP 2023 / SAFIN HAMEDفرودگاه بین‌المللی اربیل
فرودگاه بین‌المللی اربیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
وزیر داخلی دولت اقلیم کردستان عراق اذعان داشت، که عاملان حمله موشکی به فرودگاه بین ‌المللی اربیل پیش از حمله وارد شهر شده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریبر احمد وزیر داخلی دولت اقلیم کردستان عراق، درباره حمله موشکی به فرودگاه اربیل در ۱۵ فوریه جاری اعلام کرد: متاسفانه برخی افراد از امکاناتی که در نقاط ایست بازرسی پلیس برای استفاده آنها فراهم شده‌ سوءاستفاده کرده ‌اند و به همین دلیل عاملان حمله به فرودگاه اربیل توانستند وارد شهر شوند.

فرودگاه اربیل در کردستان عراق مورد اصابت موشک قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
فرودگاه اربیل در کردستان عراق مورد اصابت موشک قرار گرفت

احمد در ادامه با بیان اینکه برای انجام تحقیقات پیرامون این حمله یک کمیسیون مشترک با دولت مرکزی عراق تشکیل شده‌ است، گفت: امیدوارم دولت بغداد عاملان حمله را دستگیر و آنها را مجازات کند.

وی افزود: یکی از افرادی که در حمله به فرودگاه اربیل زخمی شده و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد.

گفتنی است که یحیی رسول سخنگوی نظامی مصطفی الکاظمی نخست ‌وزیر عراق اعلام کرد که حمله موشکی به فرودگاه اربیل از داخل این شهر انجام شد.

فرودگاه بین ‌المللی اربیل دولت اقلیم کردستان عراق که سربازان آمریکایی نیز در آنجا حضور دارند، در ۱۵ فوریه جاری با ۱۴ راکت مورد حمله قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала