فهرست ستاد انتخابات ایران تکمیل شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فهرست ستاد انتخابات ایران تکمیل شد
فهرست ستاد انتخابات ایران تکمیل شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
وزیر کشور ایران با صدور احکامی اعضای ستاد انتخابات را تعیین نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فهرست ستاد انتخابات 1400 با احکام وزیر کشور کامل شد و برای نخستین بار به دلیل اهمیت موضوع امنیت، ستاد امنیتی انتخابات در کنار ستاد انتخابات تشکیل شد تا گام نخست برگزاری انتخابات برداشته شود.

رییس ستاد انتخابات افزود که از آنجا که در حوزه‌هایی مانند تهران هر چهار انتخابات برگزار می‌شود، آماده کردن تمهیدات آن از مدت‌ها قبل از مهرماه امسال یعنی بعد از مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، وارد تمهیدات انتخابات 1400 شده‌ایم.

وزیر کشور ایران 2 روز پس از اعطای حکم رییس ستاد امنیتی انتخابات، 21 بهمن ماه، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور را به عنوان رییس ستاد انتخابات کشور معرفی کرد. عرف گفته است که اگر چه ستاد امنیتی به عنوان ستادی مستقل فعالیت خواهد کرد اما درعین حال در همه جلسات ستاد انتخابات حضور می‌یابد و درحقیقت زیرمجموعه ستاد انتخابات خواهد بود.

رحمانی فضلی در حکم جمال عرف به ریاست ستاد انتخابات کشور بر برگزاری انتخاباتی در شان و تراز ملت بزرگ و رشید ایران اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد که حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان باید به عنوان حق‌الناس برابر مر قانون رعایت شود تا انتخاباتی در فضای امن و توام با نشاط و آرامش داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات ایران تعیین شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
رئیس ستاد انتخابات ایران تعیین شد

وزیر کشور بیست و سوم بهمن در حکمی دیگر امیر ‌شجاعان، رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک را با حفظ سمت به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور و رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد منصوب کرد. در همین روز سید سلمان سامانی معاون هماهنگی وزارت کشور به عنوان عضو ستاد انتخابات و رییس کمیته حقوقی این ستاد معرفی شد. حمید درخشان نیا رییس سازمان ثبت احوال سومین عضو ستاد انتخابات کشور بود که در روز 23 بهمن وزیر کشور حکم او را امضا کرد. رحمانی فضلی در حکمی دیگر جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور  را به ریاست کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور منصوب کرد.

محمدحسن انصاری، مشاور وزیر و مسوول هماهنگی امور روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور در حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور  و رییس کمیته اطلاع‌رسانی این ستاد معرفی شد.

محمد ابراهیم شوشتری، مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت کشور در بیست و پنجم بهمن ماه امسال با دریافت حکمی از سوی وزیر کشور عضو ستاد انتخابات و رییس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات کشور شد.

همچنین وزیر کشور در این روز در حکمی محمدجواد کولیوند قائم مقام خود در امور مجلس را به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور منصوب کرد. طی حکمی از سوی وزیر کشور، علی طالبی رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور با حفظ سمت به عنوان رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور منصوب شد.

اما سید اسماعیل موسوی که کارنامه سخنگویی ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه خود دارد، هم بار دیگر از سوی وزیر کشور دبیر ستاد انتخابات کشور شده است.

وزیر کشور با انتصاب 11 عضو ستاد انتخابات کشور، جورچین این ستاد را تکمیل کرد تا با فعالیت‌ها و هماهنگی‌های این اعضا با شورای نگهبان انتخابات پرشوری را در خرداد 1400 شاهد باشیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و 372 شهر و چهل هزار و 620 روستا و تیره عشایری 28 خرداد 1400 برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала