عینکی ها کمتر به کرونا مبتلا می شوند

© Fotolia / Katsiaryna Pakhomaعینکی ها کمتر به کرونا مبتلا می شوند
عینکی ها کمتر به کرونا مبتلا می شوند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
اشتراک
مزیت افراد عینکی در عدم ابتلای کمتر به ویروس کرونا اثبات شده است، افراد عینکی کمتر صورت خود را لمس می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ساندی تلگراف، افراد عینکی کمتر به کرونا مبتلا می شوند، زیرا عینک زدن از لمس صورت و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می کند.

علائم سندرم پس از کرونا چیستند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
علائم سندرم پس از کرونا چیستند؟

متخصصان با 304 بیمار مبتلا به کووید 19 مصاحبه کردند و دریافتند که 19 درصد آنها عینکی هستند، بقیه افراد اصلا عینک نمی زدند. بر اساس این مطالعه، کسانی که به مدت 8 ساعت در روز عینک می زنند کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند.
به عقیده، دانشمندان کسانی که عادت به استفاده از عینک دارند، کمتر چشم خود را لمس می کنند. در این تحقیق آمده است: "یک فرد عادت دارد که به طور متوسط ​​23 بار در ساعت صورت خود را لمس کند، در عین حال افراد عینکی، چشم خود را سه باردر طی یک ساعت لمس می کنند." عینک می تواند یک عامل محافظتی باشد که خطر انتقال ویروس از طریق غشاهای مخاطی چشم را کاهش می دهد.
ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند. کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-19 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала