مقام ایرانی از ساخت خط تولید هواپیمای مسافربری با ظرفیت 100 مسافر خبر داد

© Sputnik / Arina Topolevaمقام ایرانی از ساخت خط تولید هواپیمای مسافربری با ظرفیت 100 مسافر خبر داد
مقام ایرانی از ساخت خط تولید هواپیمای مسافربری با ظرفیت 100 مسافر خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی ایران گفت: در تعمیر و تهیه قطعات هواپیما به توانمندی‌های خوبی رسیده‌ایم، در زمان حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان کارهای بزرگی را انجام می‌دهند، علاوه بر این شرکت‌های بزرگی مانند مپنا داریم که کارهای بزرگی را انجام داده‌اند. مقدار زیادی از نیاز ایرلاین‌ها را به‌اجبار از طریق خارج تأمین می‌کنیم، اما در این مسیر از توان داخلی هرچه بیشتر استفاده می‌کنیم. سازمان هواپیمایی کشوری نیز این روند را برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌کند.

رئیس سازمان هواپیمایی ایران درباره طراحی و ساخت هواپیما گفت: در حال گسترش برنامه ساخت هواپیما در کشور هستیم که بر اساس آن هواپیمای ایران140 به‌صورت یک هواپیمای باری مورد استفاده قرار گیرد. این هواپیما در یگان‌های نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ضمن این‌که در حال انجام کارهای راه‌اندازی خط تولید هواپیمای 100نفره مسافری هستیم.

وی توضیح داد: در این راستا تفاهمنامه‌ای بین وزرای راه و شهرسازی، دفاع و معاون فناوری رئیس‌جمهوری تدوین شده است، سازمان هواپیمایی کشوری و سایر نهادهای ذی‌ربط این موضوع را به‌صورت یک کنسرسیوم پیگیری می‌کنند. آقای منطقی به‌عنوان رئیس مرکز ملی فضایی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر فعالیتهای فضایی کشور در این قضیه نقش اساسی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала