چرا کرونای جهش یافته در ایران افزایش یافته است؟

CC BY 2.0 / IRNA / ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت
ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
اشتراک
حریرچی: باید فرض کنیم ویروس کرونا انگلیسی در همه جای کشور وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت اظهار داشت نوجوانان و جوانان عامل افزایش و انتقال کرونای جهش یافته هستند.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه افزود:«کرونای انگلیسی در همه نقاط کشور شیوع پیدا کرده است، آنها ناقلان ویروس به دیگر افراد و به ویژه سالمندان هستند.

همه باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند و این یک هشداری است و به محض مشاهده علائم کرونا مردم باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند. مردم باید از خوددرمانی خودداری کرده و این بسیار خطرناک است و اینکه باید از افراد مجرب استفاده کرده و از مراجعه یا مشاوره نیروهای خارج از سیستم درمانی خودداری کنند.

بیش از نیمی از جوانان مسلمان در فرانسه می خواهند طبق قوانین شریعت زندگی کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2020
بیش از نیمی از جوانان مسلمان در فرانسه می خواهند طبق قوانین شریعت زندگی کنند

امروز بیش از ۸ هزار مبتلای جدید به کرونا داشتیم که با توجه به اینکه درصد ثبت تست‌های مثبت ما نیز افزایش یافته، باید فرض کنیم که این ویروس در همه جای کشور وجود دارد.

جوانان و کودکان به این نوع ویروس جهش یافته بیشتر مبتلا می‌شوند. کرونای انگلیسی در استانهای تهران، البرز، خوزستان و قزوین بیشتر دیده شده است. نوجوانان و جوانان عامل پخش کرونای انگلیسی هستند و می‌توانند افراد دیگر و ویژه بزرگسالان را به کام مرگ برسانند.

موارد ابتلا در سن ۵ تا ۱۷ سال افزایش یافته؛ به طوری که در استان تهران از ۴ درصد به ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است. موارد زیر ۱۲ سال بستری ها افزایش پیدا کرده است؛ضمن اینکه موضوع بسیار خطرناک در خصوص کرونا ویروس سرعت بالا و قدرت سرایت بسیار زیاد این ویروس است.

این ویروس ظرف چند روز می‌تواند بیمار خود را بستری کرده و  می‌تواند در ظرف ۲ تا ۳ روز زیاد شود. کسانی که قبلا به ویروس مبتلا شده بودند احتمال اینکه مجدد به این ویروس مبتلا شوند وجود دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала