کشف جدید برای زنده ماندن در مریخ

© Photo / ESA/DLR/FU Berlinکشف جدید برای زنده ماندن در مریخ
کشف جدید برای زنده ماندن در مریخ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
محققان آلمانی در تحقیقات خود میکروارگانیسم های را یافته اند که برای زنده ماندن در مریخ و ایجاد اکسیژن فعالیت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، یک آزمایش جدید که توسط محققان دانشگاه "برمن" آلمان انجام شده برای اولین بار نشان داده است که یک نوع باکتری با نام "سیانوباکتری آنابینا "(Anabaena cyanobacteria) یا جلبک‌های سبز و آبی می‌توانند در شرایط جوی مریخ با رشد کنند و در این صورت امکان زنده ماندن برای زندگی در مریخ را فراهم می کند.

 مریخ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2021
آیا می توان در مریخ متان را به سوخت مبدل کرد؟

فضانوردان در مریخ به اکسیژن، آب، غذا و سایر مواد مصرفی احتیاج دارند. بنابراین این یک پیشرفت قابل توجه است، زیرا ایجاد سیستم‌های بیولوژیکی پایدار پشتیبانی از زندگی را بسیار آسان می‌کند.

دانشمندان دریافته اند که با وجود فشار کم، سیانوباکتری‌ها می‌توانند از گازهای موجود در جو مریخ، با فشار کم به عنوان منبع کربن و نیتروژن استفاده کنند. این مواد می توانند با تعلیق گرد و غبار مریخ در آب تکثیر شوند که استفاده آنها را به عنوان غذا برای موجودات زنده دیگر ممکن می کند.

به باور محققان ،سیانوباکتری‌ها می‌توانند از گازهای موجود در جو مریخ، با فشار کلی کم به عنوان منبع کربن و نیتروژن استفاده کنند.

سیانوباکتری‌ها  یاجلبک‌ها گروهی از موجودات هستند که همانند گیاهان از نور خورشید، آب و دی‌ اکسید کربن، مواد مختلفی را می‌سازند و در اصطلاح علمی به آن‌ها فتوتروف می‌گویند. این موجودات برخلاف گیاهان ساختارهای بافتی دارند که امید به حیات را در مریخ افزایش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала