زمزمه های آزاد شدن واردات خودرو در سال ۱۴۰۰

© Photo / Vladislav Birukovزمزمه های آزاد شدن واردات خودرو در سال ۱۴۰۰
زمزمه های آزاد شدن واردات خودرو در سال ۱۴۰۰ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
برخی خبرها از مجلس، حکایت از زمینه سازی برای آزادی واردات خودروهای خارجی در سال آینده دارد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قیمت خودرو در کشور به شدت کاهش می یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه خبر فوری، علی جدی نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع مجلس آزادسازی واردات خودروهای خارجی را تنها راه نجات بازار در شرایط فعلی دانسته است.

مدیران شهر خودرو بازداشت شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2021
مدیران شهر خودرو بازداشت شدند

نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع مجلس گفت: برای نجات بازار خودرو دو راهکار مدنظر است. یکی ورود بخش خصوصی و رقابت موثر با خودروسازهای دولتی و دیگری واردات خودروهای خارجی دستکم تا حدی که بتواند قیمتهای موجود در بازار را کاهش دهد.

از سال ۱۳۹۷ و با خروج آمریکا از برجام که باعث لغو همکاری های ایران با خودروسازان جهانی شد، تاکنون بازار خودروهای خارجی قفل شده و به همین دلیل قیمتها در بازار به گونه ای عجیب بالا رفته است.

در صورتی که در بودجه ۱۴۰۰ ردیف بودجه ای برای اخذ مالیات از واردات خودرو پیش بینی شود، به این معناست که بازار خود را با شوک کاهش قیمت روبرو خواهد شد.

واردات خودرو در سال آینده نه فقط قیمت خودروهای خارجی را کاهش می دهد، که خودروهای داخلی را نیز با افت قیمت روبرو خواهد کرد.

همین موضوع باعث شده است تا در سالهای اخیر مقاومتهایی جدی در برابر واردات خودروهای خارجی، حتی واردات خودروهای دست دوم شکل بگیرد و باید دید که طلسم واردات در سال آینده شکسته خواهد شد یا خیر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала