آلمان به بانوی تکواندوکار ایرانی پناهندگی رسمی داد +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Kirill KudryavtsevИранская таэквондистка Кимия Али-заде с бронзовой медалью на Олимпиаде-2016 в Рио-де-Жанейро
Иранская таэквондистка Кимия Али-заде с бронзовой медалью на Олимпиаде-2016 в Рио-де-Жанейро  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
درخواست پناهندگی کیمیا علیزاده به دولت آلمان پذیرفته شد و او رسما پناهنده آلمان شد.

به گزارش اسپوتنیک، کیمیا علیزاده تنها ورزشکار زن مدال‌آور ایرانی در تاریخ المپیک که از یک سال پیش به دولت آلمان درخواست پناهندگی داده بود و خبر مهاجرتش از ایران بسیار جنجالی شده بود، اکنون با تایید شدن درخواست پناهندگی‌اش توسط دولت آلمان می‌تواند زیر پرچم پناهندگان در رقابت‌های جهانی شرکت کند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от kelaket1 یک دقیقه با ستاره ها (@kelaket1)

کیمیا علیزاده تنها بانوی مدال‌آور ایران در تاریخ المپیک، که در المپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته تکواندو مدال برنز گرفت و تاریخ‌ساز شد سال گذشته به همراه همسرش به قصد سفر به هلند، ایران را ترک کرد و به تازگی رسانه‌های آلمانی از تایید شدن درخواست پناهندگی او خبر می‌دهند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Probody (@proobody)

اتحادیه تکواندو آلمان اعلام کرده است که این ورزشکار می‌تواند در مسابقات مقدماتی اروپا برای کسب سهمیه المپیک شرکت کند. قرار است این مسابقات در ماه مه سال جاری میلادی در شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان برگزار شود. کیمیا علیزاده خود را برای رقابت المپیک ۲۰۲۱ توکیو آماده می‌کند و گفته است که کسب مدال طلای المپیک آرزوی قلبی اوست.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от المپیک_ورزشی (@olympics_ir)

بسیاری از کاربران به این موضوع واکنش نشان دادند. برخی معتقدند رفتن او هیچ ارزشی ندارد که تیتر خبری شود برخی نیز افسوس می‌خورند که نیروی جوان و پرانرژی ایرانی که می‌توانست آینده روشنی برای خود و کشورش رقم بزند پناهنده کشور اروپایی شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Iranwire.com (@iranwire)

کاربرانی برای او آرزوی موفقیت می‌کنند و عقیده دارند او بهترین و درست‌ترین کار را انجام داده است که از ایران مهاجرت کرد اما جمعی از بابت مهاجرت، پناهنده شدن و فرار مغزها از ایران ابراز نگرانی می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала