وزیر بهداشت ایران: ویروس جهش یافته در کشور چرخیده است

© Photo / Tasnimوزیر بهداشت ایران: ویروس جهش یافته در کشور چرخیده است
وزیر بهداشت ایران: ویروس جهش یافته در کشور چرخیده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته در کشور از آغاز سخت ترین روزهای مدیریت کرونا سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در جریان سخنرانی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به موارد ویروس جهش یافته کرونا گفت: " روزهای سختی دارد برایمان آغاز می شود و باید خودتان را برای مبارزه با چموش ترین ویروس موتاسیون یافته ای که متاسفانه دارد مملکت را گرفتار می کند، آماده کنید."

وی افزود: " در شرایطی که جهان دچار مشکلات زیادی در زمینه ویروس کرونا بود، توانستیم به مرگ‌های زیر 60 نفر برسیم. امروز عزیزان را جمع کردم تا بگویم شاید یکی از سخت‌ترین ایام مدیریتی ما در زمینه کووید-19 شروع شد."

وجه تمایز ویروس کرونای جهش یافته بریتانیایی 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2021
وجه تمایز ویروس کرونای جهش یافته بریتانیایی

وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: "  من در تاریخ 10 دی ماه به حضرات نامه ای نوشتم و خواستم برخی اتفاقات را دنبال کنید و عرض کردم که پیش بینی من ورود به یک خیز بسیار بسیار سهمگین و سنگینی است که اگر رعایت برخی اصول را نداشته باشند و اگر ما را در رعایت پروتکل‌ها تنها بگذارند، ممکن است همه ما را گرفتار کند. پیش‌بینی کرده بودم از ورود ویروس موتاسیون یافته که علی‌رغم اینکه انگلیس‌ها به دروغ در روزهای اول گفتند که فقط 30 تا 70 درصد ممکن است قدرت سرایتش بالا رفته باشد، بنده به صراحت اعلام کردم که قطعا هم قدرت سرایت چند برابر است و هم قدرت بیماری زایی و مرگ و میر این ویروس به مراتب بیش از چیزی است که انگلیس‌ها اعلام می‌کنند. متاسفانه تازه به این موضوع اقرار کرده ‌اند."

وی افزود: " این ویروس یکی از بااقتدارترین نظام‌های بهداشتی و درمانی دنیا را در اروپا به زانو درآورد. البته این را نمی گویم که دل مدافعان سلامت و سرداران نظام سلامت را خالی کنم، اما روزهای سختی دارد برایمان آغاز می شود و باید خودتان را برای مبارزه با چموش ترین ویروس موتاسیون یافته ای که متاسفانه دارد مملکت را گرفتار می کند، آماده کنید."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала