قضاوت داور زن برای اولین بار در تنیس مردان در ایران +عکس

© AP Photo / Isaac BrekkenТеннисисты Мария Шарапова и Джон МакИнрой на благотворительном матче в Лас-Вегасе
Теннисисты Мария Шарапова и Джон МакИнрой на благотворительном матче в Лас-Вегасе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
برای اولین بار در ایران، قضاوت دیدار فینال جام حذفی تنیس مردان بر عهده یک داور خانم گذاشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، در اقدام بی‌سابقه‌ای قضاوت دیدار فینال جام تنیس مردان بر عهده‌ی داور خانم گذاشته شده است. هم‌اکنون فینال جام حذفی تنیس مردان در کیش در حال برگزاری است که الهه ربیعی دیدار تیم‌های آکادمی تنیس هرمزگان و توسعه امین داور (الف) را قضاوت کرد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

وی درباره نخستین قضاوت خود چنین گفت: «تجربه خوبی بود امیدوارم این مسئله ادامه‌دار باشد و همه داوران خانم بتوانند این تجربه را داشته باشند چون می‌تواند به پیشرفت‌شان کمک کند.»
او همچنین در مورد تفاوت قضاوت مسابقات مردان با بانوان گفت: «قضاوت مسابقه مردان خیلی متفاوت با بازی بانوان است اما حمایت کنند و اگر فرصت داده شود که داوران خانم بیشتری بتوانند در مسابقات مردان قضاوت کنند خوب است و پتانسل انجام این کار را نیز دارند.»

View this post on Instagram

A post shared by Asriran (@asriran_com)

کاربران ضمن اینکه این اتفاق را بسیار زیبا توصیف می‌کنند، عنوان می‌کنند سیاست چیز عجیبی است. این کاربران معتقدند به دلیل اینکه در ایران انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است سخت‌گیری‌ها کمتر می‌شود، ورود زنان به مکان‌های ممنوع آزاد می‌شود، کارگران عزت پیدا می‌کنند و به زودی شاهد مواردی این چنینی خواهیم بود. برخی از کاربران نیز امیدوارند بر علیه این اقدام فتوای دلواپسی صادر نشود و حضور بانوان ایرانی در عرصه‌های اجتماعی بیشتر از پیش شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала