عراقچی: برجام بدون رفع تحریم‌‌ ها برای ما بی ارزش است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عراقچی: برجام بدون رفع تحریم‌‌ ها برای ما بی ارزش است
عراقچی: برجام بدون رفع تحریم‌‌ ها برای ما بی ارزش است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران اذعان کرد: در خصوص برجام و بازگشت آمریکا به برجام، آنچه که برای ما اهمیت دارد، تعهداتی است که این کشورها در برجام به ‌طور مشخص برای رفع تحریم ‌‌ها داشته‌ و دارند.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه با پایگاه اطلاع ‌رسانی KHAMENEI.IR با اعلام اینکه اگر آمریکا بدون رفع تحریم‌‌ها بخواهد به برجام برگردد، اصلاً برای ایران موضوعیتی ندارد، تأکید کرد که برجامی که رفع تحریم‌‌ ها در آن نباشد، اساساً برای ایران فاقد ارزش است.

واكنش ظريف به بيانيه گستاخانه تروئیکای اروپایی

 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
واكنش ظريف به بيانيه گستاخانه تروئیکای اروپایی

وی بیان داشت: در خصوص برجام و بازگشت آمریکا به برجام، آنچه که برای ما اهمیت دارد، تعهداتی است که این کشورها در برجام به ‌طور مشخص برای رفع تحریم ‌‌ها داشته‌ و دارند. برجام بر دو پایه قرار دارد؛ یک پایه اقدامات هسته‌‌ ای ایران است که در یک دوره‌ زمانی مشخص صورت می ‌‌گیرد و دیگری تحریم‌‌ه ای علیه ایران است که طرف مقابل باید برگرداند، طبیعتاً هر کدام از این دو پایه وجود نداشته باشد، برجام موضوعیت خودش را از دست می‌‌دهد، بنابراین، بازگشت آمریکا به برجام برای ما زمانی اهمیت دارد که منجر به رفع تحریم‌‌ ها شود.

عراقچی تصریح کرد: وقتی می‌‌گوییم رفع تحریم ‌‌ها، منظور همه‌ تحریم‌‌ هایی است که هم در برجام پیش‌‌بینی شده و بعد از خروج آمریکا از برجام دوباره وضع شده و هم  تحریم ‌‌هایی که جدیداً وضع شده و عنوانش عوض شده است، این موضع کاملاً منطقی است. آنچه که ما الآن داریم در کاهش تعهداتمان انجام می‌‌دهیم، عکس ‌‌العمل به اقداماتی است که آمریکا انجام داده است، بنابراین، اگر آمریکا می‌‌خواهد که به برجام برگردد و برجام دوباره شکل اصلی خودش را پیدا بکند، طبیعی است که آن‌ها باید برگردند و تحریم‌‌های خودشان را بردارند، همان ‌‌طوری که رهبر انقلاب هم فرمودند راستی ‌‌آزمایی شود و ما مطمئن بشویم، بعد دوباره به تعهدات خودمان باز خواهیم گشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала