نگرانی تروئیکای اروپایی به تولید فلز اورانیوم در ایران

CC BY 2.0 / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseresنگرانی تروئیکای اروپایی به تولید فلز اورانیوم در ایران
نگرانی تروئیکای اروپایی به تولید فلز اورانیوم در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
اشتراک
پاریس، برلین و لندن در ارتباط با بیانیه آژانس بین المللی انرژی هسته ای مبنی بر تولید فلز اورانیوم توسط ایران بر خلاف برجام، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه، انگلیس و آلمان در یک بیانیه مشترک به شدت درباره تأیید آژانس انرژی هسته ای بین المللی که ایران بر خلاف برنامه جامع اقدام مشترک فلز اورانیوم تولید می کند ابراز نگرانی کردند و از تهران خواستند تا این فعالیت ها را متوقف کند و از نقض شرایط توافق نامه خودداری کند.

آنها یادآوری کردند که مطابق توافق، ایران متعهد شده است که اورانیوم فلزی تولید نکند و به مدت 15 سال در این زمینه تحقیق و توسعه انجام ندهد.

در این بیانیه آمده است: "ما دولت های فرانسه، آلمان و انگلیس با نگرانی شدید تأیید اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای مبنی بر تولید فلز اورانیوم توسط ایران، آن را نقض برجام می دانیم. با استناد به بیانیه 16 ژانویه، ما مجدداً تأیید می کنیم که این فعالیت که گامی اساسی در تولید سلاح های هسته ای است، توجیه معتبری در ایران ندارد."

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه با استناد به گزارش محرمانه آژانس انرژی هسته ای بین المللی اعلام کرد که ایران تولید فلز اورانیوم را آغاز کرده است. آژانس انرژی هسته ای بین المللی اعلام کرد ایران پس از ورود تجهیزات جدید به کارخانه اصفهان، در 8 فوریه مقدار کمی فلز اورانیوم تولید کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала