منبعی خبر از دیدار سرویس های غربی با فرماندهان داعش داد

© REUTERS / Ammar Abdullahمنبعی خبر از دیدار سرویس های غربی با فرماندهان داعش داد
منبعی خبر از دیدار سرویس های غربی با فرماندهان داعش داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
اشتراک
به گفته منبعی آگاه، در سوریه در جلسه ای موضوعات تشدید حملات به نیروهای دولت سوریه و گروه های مسلح طرفدار ایران و همچنین پایگاه های ارتش روسیه در سوریه، بحث شد.

به گزارش اسپوتنیک، منبعی آگاه گفت، که امسال، در منطقه "التَنْف" سوریه که در اشغال آمریکا قرار دارد، مجموعه ای از جلسات نمایندگان سرویس های ویژه ایالات متحده، فرانسه و انگلیس و تعدادی از کشورهای منطقه برگزار شد و فرماندهان میدانی داعش نیز در این جلسات شرکت داشتند.

بازداشت  داعشی های نفوذی از سوریه به عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
بازداشت داعشی های نفوذی از سوریه به عراق

به گفته وی، در منطقه التَنْف و در کشورهای مجاور جمهوری عربی سوریه، موضوعات تشدید حملات به نیروهای دولت سوریه و گروه های مسلح طرفدار ایران و همچنین پایگاه های ارتش روسیه در سوریه، بحث شد.

این منبع افزود: علاوه بر این، شبه نظامیان وظیفه حمله از جمله استفاده از وسایل نقلیه پر از مواد منفجره، برای از بین بردن امکانات اقتصادی و زیرساخت های حمل و نقل در سراسر سوریه، از جمله منطقه پایتخت را داشتند.

وی گفت که لیست اهداف شامل کلیساهای مسیحی، مساجد و عبادتگاه های فرقه های مختلف است.

این منبع توضیح داد: به عنوان بخشی از توافقات انجام شده در مورد هماهنگی اقدامات، باید به گروه های تروریستی بودجه، تجهیزات، مهمات و سیستم های تسلیحاتی مدرن کمک شود.

وی افزون بر این تاکید داشت، که شبه نظامیان داعشی، که از عراق منتقل می شوند و از زندان ها و اردوگاه های بازداشت موقت در مناطق تحت کنترل کردها در فرات، که در آنجا آموزش های ویژه تحت هدایت مربیان آمریکایی را می گذرانند، آزاد می شوند.

به گفته وی، برنامه ریزی شده است که از "سلول های خواب" گروههای تروریستی در جنوب و جنوب غربی سوریه و در شهرهای بزرگ قسمت مرکزی کشورها استفاده شود.

این منبع در پایان گفت: از اهمیت ویژه ای این واقعیت برخوردار است که اهداف اولویت دار تروریست ها، که به دستور سرویس های اطلاعاتی غربی عمل می کنند، ارتش روسیه در سوریه اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала