لاوروف از احتمال قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا سخن گفت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف از احتمال قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا سخن گفت
لاوروف از احتمال قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو آماده است در صورت اعمال تحریم هایی از طرف اتحادیه اروپا که باعث ایجاد خطراتی برای رشته های حساس اقتصاد شود، روابط خود را با این اتحادیه قطع کند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت:"ما بر این نکته تکیه داریم که آماده هستیم. در صورت مشاهده مجدد (همانطور که قبلاً بارها  احساس کرده ایم) تحریم ها در برخی از عرصه هایی که خطرات اقتصادی  از جمله در حساس ترین زمینه ها  برای ما ایجاد کنند. ما نمی خواهیم خود را از زندگی جهانی جدا کنیم اما باید برای این امر آماده بود. اگر صلح می خواهید ، برای جنگ آماده شوید."

لاوروف از تلاش غرب برای تبدیل روسیه به کشوری مطیع خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2021
لاوروف از تلاش غرب برای تبدیل روسیه به کشوری "مطیع" خبر داد

در این هفته بروکسل احتمال اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را مطرح کرد. این اتفاق پس از بازگشت رئیس دیپلماسی اروپا ، ژوزپ بورل از مسکو رخ داد. به نظر وی ، روسیه "انتظارات را برآورده نکرد" و "به دموکراسی مدرن تبدیل نشد".

یادآور می شود وزارت امور خارجه روسیه بتازگی دیپلمات‌های سوئدی، لهستانی و آلمانی شرکت‌کننده در تجمعات غیرقانونی در مسکو را عناصر نامطلوب خوانده و اعلام کرد این افراد باید در نزدیکترین زمان خاک روسیه را ترک کنند.

به دنبال آن روابط روسیه و اتحادیه اروپا رو به تیرگی گرائید و پیتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصمیم روسیه برای اخراج سه دیپلمات اروپایی از این کشور را محکوم کرده و خواستار تجدید نظر در خصوص این تصمیم شد.

سخنگوی بورل بیان داشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از تصمیم این کشور برای اخراج سه تن از دیپلمات‌های اروپایی مطلع گردید. وی این تصمیم را به شدت محکوم کرد و اتهامات آنها مبنی بر انجام فعالیت‌های ناسازگار و مغایر با جایگاهشان به عنوان دیپلمات خارجی را رد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала