سخنان سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر سخنان سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای
سخنان سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2021
اشتراک
سفیر روسیه در ایران درباره تعامل در برنامه هسته‌ای ایران اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران گفت: " روسیه فقط سوخت هسته ای ایران را برای نیروگاه هسته ای بوشهر تأمین می کند، هیچ نوع تعامل دیگری در تولید وجود ندارد."

اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2020
اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق ایران

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اظهارات تهران درباره آمادگی برای تولید مستقل سوخت هسته‌ای افزود: " به منظور اطمینان از ایمنی بهره برداری از واحد اول نیروگاه هسته ای بوشهر، طرف روسی آن را با سوخت هسته ای تازه تأمین می کند. هیچ تعامل دیگری با ایران در زمینه های دیگر مربوط به سوخت هسته ای وجود ندارد."

در اوایل ژانویه، بهروز کمالوندی، نماینده رسمی سازمان انرژی اتمی ایران، روی آنتن شبکه تلویزیونی ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به یک تولید کننده سوخت هسته ای است و در این زمینه  از جمله با روسیه همکاری می کند.

اولین بلوک نیروگاه هسته ای که با مشارکت فدراسیون روسیه تکمیل شد و در سپتامبر 2011 به شبکه سراسری برق ایران متصل شد. روسیه سوخت هسته ای مورد نیاز ایران برای فعالیت راکتور واحد اول نیروگاه هسته ای بوشهر را به ایران تأمین می کند. سفارت روسیه در ایران در تاریخ 29 آوریل سال 2020 آخرین بار از تحویل محموله تازه سوخت به ایران خبر داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала