گزارش و تحلیل

قالیباف: برای تحقق یک برنامه راهبردی عازم روسیه هستیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران
محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اشتراک
در این سفر مسائل مربوط به جنوب غرب آسیا، برجام، تبادلات اقتصادی و صنعتی و همچنین موضوعات حوزه سلامت و کرونا بررسی و گفتگو خواهد شد.

 آقای دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  فردا یکشنبه هفتم فوریه برای اولین سفر خارجی خود  پس از  ریاست مجلس شورای اسلامی ایران عازم روسیه خواهد شد؛  در این سفر  مسائل مربوط به  جنوب غرب آسیا، برجام، تبادلات اقتصادی و صنعتی و همچنین  موضوعات حوزه سلامت و کرونا بررسی و گفتگو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران آقای دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پیش از سفر خود به مسکو پیرامون اهداف این سفر گفت: فردا یکشنبه نوزدهم بهمن ماه عازم مسکو هستیم این سفر به دعوت آقای والودین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه انجام می‌شود؛ این اولین سفر خارجی بنده میباشد که پس از مسئولیت در مجلس شورای اسلامی انجام می شود.

 وی در ادامه روابط ایران و روسیه را عمیق و مبتنی بر راهبردی درازمدت دانسته و بیان کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مبتنی بر یک رویکرد راهبردی و دراز مدت است طبیعتاً پارلمان های دو کشور در تعمیق بخشی، جهت ‌دهی و بسترسازی برای راهبردی کردن همکاری های بین دو کشور، چه دو طرفه بین دو کشور و چه در مسائل منطقه‌ ای و بین‌المللی بسیار می‌ تواند اثر گذار باشد.

کاخ سفید: بازگشت آمریکا به برجام بستگی به اقدامات ایران دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
کاخ سفید: بازگشت آمریکا به برجام بستگی به اقدامات ایران دارد

از گذشته نیز کمیسیون عالی مشترک بین دو پارلمان که با مسئولیت روسای مجلس دو کشور هست اقدامات جدی را آغاز کردند این سفر برای تعمیق و پیگیری این اقدامات و تحقق یک برنامه راهبردی است، در کنار همکاری‌ های پارلمانی طبیعتاً برای بسترسازی همکاری های مشترک بین دولت و بخش خصوصی دو کشور  گفتگو خواهد شد.

آقای دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اهداف سفر به روسیه را اینگونه برشمرد: در حوزه مسائل اقتصادی که مورد توجه هر دو کشور است، امروز شاهد آن هستیم که تحریم های ظالمانه غرب برای هر دو کشور اعمال می شود که این انگیزه را به وجود آورده تا همکاری‌ های بیشتر را چه در زمینه های صنعتی، کشاورزی، انرژی و ترانزیت و حمل و نقل انجام دهیم و این نکات موضوعات مهمی است که در این همکاری ها و پیگیری مسائل دنبال خواهد شد.

همچنین حوزه فناوری و مسائل علمی از اولویت های ما می باشد، طبیعتاً در حوزه مسائل امنیتی و سیاسی بین دو کشور نیز بحث و گفتگو خواهد شد به ویژه مسائل مربوط به حوزه جنوب غرب آسیا که مورد توجه دو کشور است.

به صورت طبیعی موضوع دیگری که بحث خواهد شد برجام و مسائل مربوط به پنج بعلاوه یک است و قطعاً همکاری‌ های مطلوب میان چین، روسیه و ایران موضوع دیگر بحث ما خواهد بود؛ موضوع کرونا که از موضوعات روز دنیا است و همچنین اولین واکسن وارداتی ایران که از طرف روسیه وارد شده و ادامه همکاری ها در حوزه سلامت نیز در دستور کار مذاکرات قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала