ارائه گزارش محرمانه قتل خاشقچی به کنگره آمریکا

© AP Photo / Virginia Mayoارائه گزارش محرمانه قتل خاشقچی به کنگره آمریکا
ارائه گزارش محرمانه قتل خاشقچی به کنگره آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که گزارش جامع سازمان اطلاعات آمریکا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی به زودی به کنگره این کشور ارائه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، جن پساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه خود در کاخ سفید اعلام کرد که گزارش جامع سازمان اطلاعات آمریکا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی به زودی به کنگره این کشور ارائه خواهد شد.

آمریکا فروش بمب به عربستان را تعلیق کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
آمریکا فروش سلاح به عربستان با ارزش 770 میلیون دلار را تعلیق کرد

یساکی با تاکید بر اینکه پرونده قتل خاشقجی جرم بسیار وحشتناکی است، گفت: گزارش نامحرمانه مذکور را با شفافیت کامل به کنگره ارائه خواهیم داد. این، یک قانون است و ما نیز پیگیر آن هستیم.

وی همچنین درباره حقوق بشر خطاب به عربستان سعودی اظهار داشت: از سوی دیگر امیدواریم عربستان سعودی به کارنامه خود درباره حقوق بشر از جمله زندانی‌های سیاسی بهبود بخشد.

گفتنی است که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در 20 اکتبر همان سال قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تایید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از "درگیری" با چند نفر در داخل کنسولگری "فوت" کرده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала