روحانی: رای دادگاه لاهه نشانه قدرت ملت ایران است

© Fotohost agency /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی: رای دادگاه لاهه نشانه قدرت ملت ایران است
روحانی: رای دادگاه لاهه نشانه قدرت ملت ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
اشتراک
رییس جمهور ایران اعلام کرد؛ رای دادگاه لاهه نشانه قدرت و عظمت ملت بزرگ ایران در برابر ابرقدرتی مثل آمریکاست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز پنج شنبه در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت صمت با اشاره به رای دادگاه لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا گفت: در حالی که دشمنان می خواستند روزهای تاریکی را برای ایران ترسیم کنند و فضای تنفسی را بر ما تنگ کنند، خبرهای خوشی داریم که برای همه ما حائز اهمیت است.

واکنش ظریف به تایید صلاحیت دیوان لاهه در رسیدگی به پرونده شکایت ایران از آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
واکنش ظریف به تایید صلاحیت دیوان لاهه در رسیدگی به پرونده شکایت ایران از آمریکا

رئیس جمهور ایران افزود: خدمت مردم عزیز ایران تبریک می گویم که دیروز دولت تدبیر و امید موفقیت بزرگی در دادگاه لاهه به دست آورد و این چندمین پیروزی است که دولت در دادگاه بین المللی لاهه در مقابل آمریکا بدست می آورد و این بسیار مهم است.

روحانی یادآور شد: این قدرت و عظمت برای ملت بزرگ ایران در برابر یک ابرقدرت است. در جنگ سیاسی صدها هزار کارشناس و متخصص در کنار آنها است و ما با عده ای از دیپلمات های محدود به جنگ آن ها می رویم این عدد کم ما در برابر عدد بزرگ آن پیروزی اش زیبا و درخشان است.

وی اضافه کرد: در بخش حقوقی کمتر سابقه دارد از آغاز انقلاب مباحث را به دادگاه لاهه ببریم که دلایل خاص خودش را دارد در این دولت تصمیم قاطع گرفتیم در مسائل اختلافی در برابر آمریکا بحث را به دادگاه لاهه برسانیم

رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد: در دادگاه بین المللی لاهه ما رای بسیار موفقی گرفتیم علیرغم این که هزاران حقوقدان بزرگ را بسیج کردند رای این بود که دادگاه لاهه به دستور و قرار موقت رای داد که آمریکا باید همه تحریم ها در امور انسانی را بلافاصله قطع کند، البته آمریکا عمل نکرد.

روحانی گفت: دل مردم پر از نشاط است. اگر دستورالعمل های بهداشتی کرونا نبود مردم باز هم ۲۲ بهمن با شکوه می آمدند.

گقتنی است که روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از صدور رای صلاحیتی دیوان بین المللی دادگستری در پرونده نقض‌های عهدنامه مودت ۱۹۵۵ در لاهه خبر داد و گفت: دیوان با رد ایرادات مقدماتی آمریکا، خود را صالح به رسیدگی به دعوی اقامه شده علیه دولت ایالات متحده دانست و به این ترتیب پرونده وارد رسیدگی ماهوی خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه دولت جدید آمریکا نیز با ابراز تأسف و یأس از رأی دیوان لاهه در پرونده شکایت ایران، مدعی شد این فقط یک حکم اولیه بوده و تصمیم‌گیری نهایی نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала