افزایش بی سابقه قیمت نفت در جهان

© Sputnik / Maksim Bogodvidافزایش بی سابقه قیمت نفت در جهان
افزایش بی سابقه قیمت نفت در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2021
اشتراک
قیمت نفت مارک برنت برای اولین بار از 21 فوریه سال 2020 به بیش از 59 دلار در هر بشکه رسید.

 به گزارش اسپوتنیک، ساعت 11 و 28 دقیقه  امروز به وقت تهران ، قیمت نفت دریای شمال (برنت) در معاملات با تاریخ تحویل در ماه آوریل 0.31٪ رشد کرده و  به بشکه ای  59.01 دلار رسید هر چند اندکی بعد با اندکی پایین آمده و بشکه ای 58.87 دلار شد. قیمت نفت سبک آمریکا (WTI) نیز  در معاملات با تاریخ تحویل در ماه مارس با 0.77 درصد افزایش به 56.12 دلار در هر بشکه رسید.

بایدن تحریم خرید نفت ایران را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2021
بایدن تحریم خرید نفت ایران را تایید کرد

کارشناسان دلیل افزایش قیمت نفت را تصمیم اخیر عربستان سعودی برای کاهش تولید در ماه های فوریه و مارس به میزان یک میلیون بشکه در روز می دانند.

تحلیلگران  در عین حال خاطرنشان می کنند اوضاع به دور از ایده آل است: در اوپک پلاس هنوز تعادل وجود ندارد و  همه طرف های این توافق نفتی  تعهدات خود را انجام نمی دهند.

یادآور می شود دسامبر ۲۰۱۶ در نشست الجزایر و پس از دو سال سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی،اوپک،  سازمان کشورهای صادرکننده نفت با ۱۰ کشور دیگر تولیدکننده غیر عضو اوپک (روسیه، مکزیک، جمهوری آذربایجان، بحرین، سودان، سودان جنوبی، مالزی، قزاقستان، برونئی، و عمان) برای کاهش تولید به توافق رسید. اوپک پلاس با هدف همراهی دیگر تولیدکنندگان نفت با اوپک، در تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها شکل گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала