تونس واکسن «اسپوتنیکV» روسی را به ثبت رساند

© Sputnik / Marina Al-Sha'lanتونس واکسن «اسپوتنیکV» روسی را به ثبت رساند
تونس واکسن «اسپوتنیکV» روسی را به ثبت رساند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت تونس واکسن روسی ضد کرونا را به مدت یکسال برای عرضه در بازار کشور به ثبت رساند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت تونس روز 30 ژانویه «اسپوتنیکV»  واکسن روسی ضد کرونا را به مدت یکسال برای عرضه در بازار کشور به ثبت رساند. ثبت واکسن روسی بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی این واکسن انجام شده است. تونس سومین کشور آفریقایی پس از الجزیره و گینه است که واکسن روسی را به ثبت رسانده است.

مطابق با داده های وزارت بهداشت تونس از آغاز پاندمی، بیش از 206 هزار مورد ابتلا به کووید -19 در کشور به ثبت رسیده است که 154 هزار نفر بهبود یافتند و 6599 نفر درگذشتند.

تونس: خبری از عادی سازی روابط با اسرائیل مطرح نیست - اسپوتنیک ایران
تونس: خبری از عادی سازی روابط با اسرائیل مطرح نیست

در ماه اوت سال 2020وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن ضد کرونا در جهان را که توسط مرکز تحقیقات گامالیا و بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه تهیه شده بود، ثبت کرد. نام این واکسن «اسپوتنیکV » است. این واکسن در دو دوز تهیه شده که به فاصله سه هفته از هم تزریق می شود.

حجم بالقوه تولید میلیون ها دوز واکسن «اسپوتنیکV»  در سال است. موضوع گسترش احتمالی تولید در آینده نیز در حال بحث است. این واکسن هم به بازار داخلی ترکیه و هم سبه ایر کشورها عرضه خواهد شد. بر اثربخشی آن به میزان بیش از 90 درصد تاکید می شود.

واکسن «اسپوتنیکV»  مبتنی بر یک پلتفرم آزمایش شده و کاملاً مطالعه شده ناقل های آدنوویروس انسان است و قبلاً در روسیه، بلاروس، آرژانتین، امارات، مجارستان، صربستان، بولیوی، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه و ترکمنستان  و ایران جواز استفاده را دریافت کرده است. روند ثبت این واکسن در اتحادیه اروپا نیز آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала