آمریكا آماده دستگیری متهم به قتل روزنامه نگار خود در پاكستان است

© Photo / Coolcaesarآمریكا آماده دستگیری متهم به قتل روزنامه نگار خود در پاكستان است
آمریكا آماده دستگیری متهم به قتل روزنامه نگار خود در پاكستان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مونتی ویلكینسون سرپرست دادستانی کل آمریكا اعلام کرد کشور وی آماده است عمر شیخ ، متهم به قتل دانیل پرل ، رئیس دفتر آسیای جنوبی روزنامه وال استریت ژورنال در پاکستان را بازداشت كند.

به گزارش اسپوتنیک، ویلکینسون در بیانیه خود که در وبسایت وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر شده ، گفت: "ایالات متحده آماده است عمرشیخ را بازداشت بسپارد تا وی بر اساس اتهامات وارده  در اینجا محاکمه شود. نباید به وی که در آدم ربایی و قتل پرل دست داشته ، اجازه داد از عدالت فرار کند."

طوری که ویلکینسون خاطر نشان کرد ، عمر شیخ مدتهاست که در ایالات متحده به قتل دانیل متهم شده است.

کشته شدن هفت نظامی در حمله تروریستی پاکستان - اسپوتنیک ایران
کشته شدن هفت نظامی در حمله تروریستی پاکستان

دادگاه عالی پاکستان روز پنجشنبه عمر شیخ را که در آدم ربایی و قتل پرل در سال 2002 نقش داشت ، آزاد کرد. دادگاه همچنین فرجام خواهی مقامات استان سند علیه رأی  دادگاه عالی این استان برای لغو محکومیت عمر شیخ به دلیل سر بریدن روزنامه نگار آمریکایی را رد کرد. کاخ سفید و وزارت امور خارجه از این تصمیم ابراز نارضایتی کرده اند.

در ژانویه 2002 ، دانیل پرل ، که در حال تحقیق درباره افراط گرایی مذهبی در کراچی بود ، ربوده شد. بعداً او را سر بریدند و فیلم اعدام وی در اینترنت منتشر شد. جسد این روزنامه نگار در ماه مه همان سال کشف شد. اندکی پس از آن ، عمر شیخ دستگیر و توسط دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد.

در آوریل سال 2020 ، دادگاه حکم اعدام صادر شده برای عمر شیخ به اتهام تروریسم و آدم ربایی  با هدف باج و قتل را لغو کرد. دادگاه کلیه اتهامات وی را به استثنای اتهام آدم ربایی را که در پاکستان مجازات آن هفت سال زندان است، لغو کرد. دادگاه همچنین اتهامات سه همدست شیخ را که در سال 2002 به حبس ابد محکوم شده بودند ، لغو کرد.

جنبش احیای حاکمیت پاکستان مسئولیت ربودن دانیل پرل را بر عهده گرفته بود. در سال 2007 ، خالد شیخ محمد ، زندانی زندان گوانتانامو اطلاع  داد كه وی شخصاً این روزنامه نگار آمریکایی را اعدام كرده است. پیش از این ، وی به سازماندهی حملات تروریستی  11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده اعتراف كرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала