روسیه: تحریک عناصر رادیکال توسط سفارت آمریکا پیامدهای منفی بر روابط دوجانبه خواهد داشت

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: تحریک عناصر رادیکال توسط سفارت آمریکا پیامدهای منفی خواهد داشت
روسیه: تحریک عناصر رادیکال توسط سفارت آمریکا پیامدهای منفی خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام داشت که تلاش سفارت آمریکا در مسکو برای تحریک عناصر رادیکال، پیامدهای منفی بر روابط دوجانبه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در خصوص مطالب منتشر شده توسط سفارت ایالات متحده در مسکو درباره تجمعات غیرقانونی در این کشور، اعلام داشت که تلاش برای تحریک عناصر رادیکال پیامدهای منفی بر روابط دوجانبه خواهد داشت.

واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه - اسپوتنیک ایران
واکنش تند مسکو به بیانیه آمریکا درباره تجمعات غیرقانونی در روسیه

وزارت امور خارجه روسیه همچنین خاطر نشان شد که این نخستین بار نیست که سفارت ایالات متحده در مسکو به هنجارها و قوانین دیپلماتیک بی توجهی نشان می‌دهد و فعالانه پیام‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از تجمعات غیرقانونی در شهرهای روسیه منتشر می‌کند. در حقیقت صحبت در اینجا از تشویق به اقدامات خشونت آمیز است که مزورانه از آن به عنوان یک اعتراض مسالمت آمیز یاد می‌شود.

مقامات ایالات متحده بهتر است به مشکلات خود، از جمله غلبه بر اختلافات عمیق در جامعه آمریکا که ناشی از بی عدالتی اجتماعی، نابرابری و آزار و اذیت مخالفان است، بپردازند. در واقع تلاش دیپلماسی آمریکایی، نادیده گرفتن تمامی نجابت‌ها و در واقع تحریک عناصر رادیکال محکوم به شکست است که عواقب منفی برای روابط دوجانبه خواهد داشت.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان شده بود كه سفارت آمریكا در مسكو ۶ ژانویه در زمان وقوع تظاهرات در واشنگتن و حمله به ساختمان کاخ کنگره چیزی ننوشت و "شهروندان خود را به اعتراضات مسالمت آمیز" ترغیب نكرد، قتل‌های به قوع پیوسته در هنگام ناآرامی‌ها و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر را محكوم نكرد. این وزارتخانه افزود که پس از این وقایع، جان سالیوان، سفیر ایالات متحده در فدراسیون روسیه، این حادثه را "حمله جنایتکارانه" خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала