اعتراض‌ها به حذف غربالگری سلامت جنین برای مادران باردار +عکس، ویدئو

© Fotolia / Zffotoمجازات سقط جنین در آمریکا تشدید می شود
مجازات سقط جنین در آمریکا تشدید می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران در صفحات اجتماعی به توئیت حذف اجبار از غربالگری جنین، واکنش‌های فراوانی نشان می‌دهند‌.

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای گذشته به دنبال انتشار توئیت کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان درباره موضوع غربالگری جنین، نگرانی‌ها و واکنش‌های فراوانی شکل گرفته و رسانه‌های داخلی ایران و کاربران به این موضوع پرداختند.

کبری خزعلی توئیتی در رابطه با حذف غربالگری جنین منتشر کرد که به دنبال واکنش‌های منفی و گسترده کاربران مجبور به حذف آن شد. او در این توئیتر نوشته بود: «عرض تبریک به مادران و پرسنل خدوم وزارت بهداشت بلاخره با تلاش برخی از نمایندگان انقلابی مجلس اجبار به غربالگری توسط مادر و پزشکان با تجویز‌های غیراستاندارد و غیرمتقن علمی (که باعث قتل جنین می‌شد) برداشته شد. حالا دیگر هیچ پزشک و مادری مجبور به غربالگری و کشتن جنین نیست.»

غربالگری جنین برای مادران باردار توصیه می‌شود تا مادران بدانند فرزندی که قرار است به دنیا بیاورند سالم است یا ممکن است معلولیت داشته باشد، از این رو هدف این آزمایش‌ها تشخیص زودهنگام نقص‌ها و اختلالات کروموزومی و ژنتیکی در جنین است.

عباس عبدی، روزنامه‌نگار و سیاستمدار ایرانی با کنایه به کبری خزعلی، نوشت: «در خانه "مصادره‌ای" در بالای شهر تهران زندگی می‌کند و دغدغه مردم عادی را ندارد؛ اگر همه مادران خانه‌های مصادره‌ای در الهیه تهران داشتند باکی از معلول به دنیا آمدن کودکانشان نبود! شرم هم خوب چیزی‌ست.»

بسیاری از کاربران معتقدند حذف تست‌های غربالگری به معنی تولد بیش از پیش نوزادان معلول و بیمار است و چگونه ممکن است در کشوری که ازدواج‌های فامیلی بسیار زیاد است غربالگری سلامت جنین حذف شود؟! و متاسفانه این در حالی‌ست که همه‌ی دنیا در تلاشند تا آزمایش‌های غربالگری جنین را رایگان کنند. کاربران عنوان می‌کنند سیاست‌های افزایش جمعیت در ایران حتی به قیمت معلولیت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала