گزارش و تحلیل

19 کشور جهان در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران رقابت می‌کنند

© Fotolia / Fabioderby 19 کشور جهان در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران رقابت می‌کنند
 19 کشور جهان در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران رقابت می‌کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انجمن سینمای جوانان ایران از سال ۱۳۶۹ به عنوان نماینده ایران به عضویت اتحادیه بین‌المللی سینمای غیرحرفه ‌ای یونیکا در آمده و تا کنون حضور فعالی در جشنواره های آن داشته است.

این انجمن برای شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد رقابت سازنده بین فیلمسازان، امسال سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برگزار می‌کند.

فیلم‌ هایی که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه بر موضوعاتی همچون نشاط اجتماعی، امید به آینده، عدالت ‌خواهی، مبارزه با فساد، انسجام ملی و توجه به سرمایه‌ های اجتماعی تأکید می ‌کنند در این جشنواره از اهمیت ویژه ‌ای برخوردارند.

فیلم ایرانی خورشید بهترین فیلم جشنواره دوحه شد - اسپوتنیک ایران
فیلم ایرانی "خورشید" بهترین فیلم جشنواره دوحه شد

63 فیلم کوتاه از کارگردانان 19 کشور جهان در بخش بین‌الملل سی‌ وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ برای تصاحب تندیس جشنواره و جایزه 3 هزار دلاری به رقابت می‌ پردازند.

آقای منصور جهانی دبیر ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

سی ‌و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید «صادق موسوی» به عنوان نخستین جشنواره بین‌الملل سینمایی در ایران؛ که به صورت حضوری و آنلاین و با نمایش 63 فیلم از کارگردانان 19 کشور جهان از جمله؛ فرانسه، آمريكا، هندوستان، اسپانیا، آلمان، غنا، چین، چک، لهستان، ایتالیا، ترکیه، استرالیا، بلغارستان، دانمارک، روسیه، آفریقای جنوبی، بلژیک، قزاقستان و ایران برگزار میشود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم کوتاه در سطح جهان بیان کرد:

همچنین با حضور داورانی از کشورهای ایتالیا، کره جنوبی و ایران؛ در دو بخش رقابتی ملی و بین‌المللی در رشته‌ های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی از روزهای 1 تا 5 بهمن ‌ماه سال‌ جاری (20 تا 24 ژانویه 2021) در پردیس سینمایی «ایران مال» تهران برگزار مي‌شود. این رویداد سینمایی در روز 25 ژانویه 2021 نیز با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان می‌دهد.

لازم‌ به ذکر است جشنواره بین ‌المللی فیلم کوتاه تهران، یکی از جشنواره‌ های مهم و معتبر فیلم کوتاه در سطح جهان به ‌شمار می‌رود و در بین کارگردانان فیلم کوتاه دنیا از جایگاه خوبی برخوردار است به طوری که هر ساله، فیلمسازان سراسر جهان، آثار خود را به این رویداد سینمایی ارسال می ‌کنند؛ با در نظر داشتن شرایط کرونا امسال مجموعاً 4986 فیلم کوتاه خارجی و در بخش ملی هم نزدیک به 1700 فیلم کوتاه مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی ایرانی به دبیرخانه آن ارسال شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала