کاندیدای ریاست اطلاعات آمریکا: ایالات متحده در آینده نزدیک به برجام باز نخواهد گشت

CC BY 2.0 / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseresکاندیدای ریاست اطلاعات آمریکا: ایالات متحده در آینده نزدیک به برجام باز نخواهد گشت
کاندیدای ریاست اطلاعات آمریکا: ایالات متحده در آینده نزدیک به برجام باز نخواهد گشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازگشت احتمالی ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران مسئله آینده نزدیک این کشور نیست.

به گزارش اسپوتنیک، آوریل هاینز، نامزد پست ریاست اطلاعات ملی آمریکا  روز سه شنبه اعلام کرد: "رئیس جمهور منتخب اظهار داشت که اگر ایران به [برجام] پایبند بماند، او (بایدن) به ما (مقامات جدید آمریکایی) دستور می دهد که همین کار را انجام دهیم. صادقانه بگویم، ما از این مورد دور هستیم." وی پیشتر توسط جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، به عنوان نامزد این پست معرفی شده بود.

مقام ایرانی: آمریکا و کرونا با یکدیگر پیمان استراتژیک برای نابودی انسانها بسته اند - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی: آمریکا و کرونا با یکدیگر پیمان استراتژیک برای نابودی انسانها بسته اند

در عین حال نامزد هماهنگ کننده فعالیت هر 18 آژانس اطلاعاتی آمریكا تأكید كرد كه دولت بایدن قصد دارد نه تنها در مورد هسته ای، بلكه سایر موضوعات سیاسی تهران را هنگام بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام مورد بررسی قرار دهد. هاینز گفت: "ما همچنین باید به موضوعات مرتبط به موشکهای بالستیک [ایرانی] بپردازیم. و سایر فعالیتهای بی ثبات کننده که ایران انجام می دهد."

علاوه بر این، هاینز قول داد که ریاست جمهوری جدید دولت ایالات متحده در این باره با کنگره رایزنی خواهد کرد. نامزد پست ریاست اطلاعات ملی ایالات متحده گفت: "من فکر می کنم فرصتی برای مشورت با کنگره در مورد این موضوعات فراهم خواهد شد."

هاینز همچنین تاکید کرد که ظهور سلاح های هسته ای در ایران را غیر قابل قبول می داند. متقاضی گفت: "من اعتقاد ندارم که ایران هرگز مجاز به دستیابی به سلاح هسته ای باشد." "من کاملا موافقم که ایران یک تهدید و یک بازیگر بی ثبات کننده در منطقه است. من فکر می کنم این موضوعی است که باید روی آن متمرکز شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала