پمپئو چین را به سرکوب اقلیت های مسلمان اویغور متهم کرد

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو چین را به سرکوب اقلیت های مسلمان اویغور متهم کرد
پمپئو چین را به سرکوب اقلیت های مسلمان اویغور متهم کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا چین را به نسل کشی و جنایت علیه بشریت در منطقه خودمختار اویغور متهم می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، در ارتباط با وضعیت در منطقه خودمختار اویغور گفت: "در این منطقع نسل کشی ادامه دارد، ما شاهد تلاش‌های سیستماتیک دولت چین برای نابودی اویغورها هستیم."

استقرار موشک های بین قاره ای چینی در مرز با روسیه - اسپوتنیک ایران
چین استفاده از روبند در منطقه مسلمان نشین این کشور را ممنوع کرد

تعریف سختگیرانه ای که دولت ترامپ از اقدامات دولت چین ارائه داده است، ممکن است منجر به گسترش تحریم ها علیه پکن توسط کابینه بایدن شود.
ایالات متحده آمریکا چین را به تحریم تهدید می کند، جمهوری خلق چین را به آزار و اذیت اویغورها و دیگر گروه‌های مسلمان، نقض حقوق بشر، از جمله در تبت، متهم می کند. مقامات چینی همه اتهامات و انتقادات را رد کردند و خواستار عدم مداخله در امور داخلی این کشور شدند.
حدود ده میلیون مسلمان اویغور در چین زندگی می‌کنند که بخش عمده آنها در منطقه سین‌کیانگ هستند.  ایغور ها از لحاظ قومی با ترک‌ها خویشاوند هستند.

گفتنی است، راساس گزارش سازمان های مدافع حقوق بشر، دولت چین، حدود یک میلیون نفر از شهروندان مسلمان ایغور در استان سین کیانگ را به زور به اردوگاه هایی منتقل و آنها را تحت آزار و آموزش های تحمیلی حزب کمونیست ( حزب حاکم) قرار می دهند.

دولت چین با رد این اتهامات می گوید این افراد را برای دوری از افراط گرایی اسلامی به اردوگاه های بازپروری فرهنگی منتقل می کند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала