واکنش نبنزیا به گنجاندن حوثی های یمن در فهرست تروریستی آمریکا

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نبنزیا: روسیه، آمریکا را فرا خواند از تروریستی خواندن گروه «انصار الله» دست بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که روسیه، ، آمریکا را فرا خواند از قصد تروریستی خواندن گروه «انصار الله» دست بردارد. زیرا این امر می تواند به ایجاد مشکل در راه اجرایی شدن تلاش های سازمان ملل متحد در رابطه با حل و فصل درگیری در یمن منجر بشود.

واکنش ایران به اقدام وزارت‌خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به اقدام وزارت‌خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن

نبنزیا در ادامه گفت:«عواقب غیرسازنده این اقدام برای روند صلح درگیری یمن آشکار خواهد بود. در صورت وارد شدن نام گروه «انصار الله» در فهرست تروریستی آمریکا، این نکته  نه تنها باعث وخیم شدن اوضاع انسانی در کشور خواهد شد، بلکه تمام تلاش های مرتبط با رسیدن به هدف اصلی، مذاکرات طرفین درگیر را به صفر خواهد رساند».

شایان ذکر است که مدتی قبل، وزارت امور خارجه ایالات متحده حوثی های یمن را گروه تروریستی  نامیده بود. بر اساس بیانیه این وزارتخانه، علاوه بر تروریستی شناخته شدن گروه انصارالله، سه نفر از رهبران آن به نام های عبدالملک حوثی، عبدالخلیق بدرالدین حوثی و عبدالله یحیی حکیم نیز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفتند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر نوشت:«'هدف از تروریستی خواندن انصارالله در یمن مقابله با فعالیت های تروریستی آن و بازداری ایران از فعالیت های زیان بخشش در منطقه است».

​مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه «انصار الله» از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала