پوتین: در نتیجه دیدار با پاشینیان و علی‌اف بیانیه مشترکی درباره توسعه قره باغ امضاء شد

© Sputnik / Mihail Klimentev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: در نتیجه دیدار با پاشینیان و علی‌اف بیانیه مشترکی درباره توسعه قره باغ امضاء شد
پوتین: در نتیجه دیدار با پاشینیان و علی‌اف بیانیه مشترکی درباره توسعه قره باغ امضاء شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین گزارش داد كه در دیدار با علی‌اف و پاشینیان بیانیه مشترکی در مورد توسعه قره باغ امضا كردند.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال مذاکرات در کرملین، ولادیمیر پوتین، نخست وزیر ارمنستان، نیکول پاشینیان و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان بیانیه مشترکی در مورد توسعه قره باغ را امضا کردند.

رهبر روسیه گفت: طرح آن توسط معاونین نخست وزیر روسیه، آذربایجان و ارمنستان ارائه خواهد شد.

به گفته رهبر روسیه ، برنامه اجرای توافق به زودی توسط معاون نخست وزیران سه کشور ارائه می شود. آنها یک کارگروه را رهبری خواهند کرد که با ترمیم روابط اقتصادی ، تجاری و حمل و نقل و همچنین باز کردن مرزها در قره باغ کوهستانی کار خواهد کرد. علاوه بر این، زیر گروه های تخصصی نیز تشکیل می شود.

پوتین تأکید کرد: "من اطمینان دارم که اجرای این توافق نامه ها به نفع ملت ارمنستان و آذربایجان خواهد بود و بدون هیچ تردیدی به نفع منطقه به طور کلی و در نتیجه منافع فدراسیون روسیه خواهد بود."

پاشینیان موافقت کرد که توافقات صورت گرفته در نشست مسکو منجر به تضمین های امنیتی بیشتر در قره باغ و کمک به تغییر وجهه اقتصادی منطقه شود.

علی‌افنیز به نوبه خود گفت: " "دو ماه از آتش بس می گذرد و این واقعیت که امروز رهبران سه کشور که  بیانیه 9 و 10 نوامبر را امضاء کرده‌اند، در مسکو جمع شده‌اند، نشان می دهد که ما برای نتیجه گیری مصمم هستیم، ما مصمم هستیم که در روی اقداماتی که در سپتامبر-نوامبر انجام شد، خط بکشیم ."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала