حوثی‌ها آمریکا را تهدید کردند که در صورت قرار گرفتن در لیست تروریست‌ها، پاسخ خواهند داد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحوثی‌ها آمریکا را تهدید کردند که در صورت قرار گرفتن در لیست تروریست‌ها، پاسخ خواهند داد
حوثی‌ها آمریکا را تهدید کردند که در صورت قرار گرفتن در لیست تروریست‌ها، پاسخ خواهند داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حوثی‌ها آمریکا را تهدید کردند که در صورتی که در لیست تروریست‌ها قرار گیرند، پاسخ متقابل خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس هیئت حوثی ها در مذاکرات با دولت یمن، محمد عبدسلام اعلام کرد: جنبش انصارالله (حوثی ها) یمن، که از سال 2014 پس از سرنگونی رئیس جمهور عبدو ربه منصور هادی در شمال یمن حاکم است، ایالات متحده را تهدید به تلافی کرد اگر جنبش آنها در لیست سازمان های تروریستی قرار گیرد.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریكا، در بیانیه مطبوعاتی در وب سایت وزارت امور خارجه، قصد خود را برای اعلام جنبش انصارالله (حوثی ها) یمن به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تأیید كرد. رسانه ها گزارش دادند که دولت می تواند این گام را از اوایل روز دوشنبه بردارد.

عبدسلام گفت: "اگر تجدیدنظر جدی در این موضع صورت نگیرد و این اقدامات علیه ما انجام شود، ما در بسیاری از موضوعات با آمریکایی ها به همین ترتیب رفتار خواهیم کرد."

وی خاطرنشان كرد كه موضع آمریكا در حقیقت چیز جدیدی نیست، زیرا از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی كه یمن را بمباران می كند، كاملاً حمایت می كند. علاوه بر این ، حوثی ها معتقدند که دولت دونالد ترامپ در حل بسیاری از مشکلات منطقه ناکام مانده و نگرش منفی نسبت به خود و متحدان اصلی خود در منطقه - عربستان سعودی و اسرائیل ایجاد کرده است.

به نوبه خود، وزارت امور خارجه دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی یمن در توئیتر از تصمیم احتمالی ایالات متحده برای قرار دادن حوثی ها در لیست سازمان های تروریستی استقبال کرد و خاطرنشان کرد: "دولت یمن قبلاً خواستار این بود که ایالات متحده این گام را انجام دهد، زیرا حوثی ها شایسته تروریست خوانده شدن هستند و باید فشارها افزایش یابد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала