بر طبق نظرسنجی،۷۲ درصد مردم واکسن ایرانی کرونا را تزریق خواهند کرد

© Photo / IRNAواکسن
واکسن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایرانیان درباره واکسن کرونا نشان داد که 6۰ درصد امید زیادی به تولید واکسن ایرانی دارند.

به گزارش اسپوتنیک، کیانوش جهانپور در توییتر نوشت که بر طبق نظرسنجی،۷۲ درصد مردم واکسن ایرانی کرونا را تزریق خواهند کرد و البته ۴۰ درصد به واکسن‌های خارجی اعتمادی ندارند. ۵۳ درصد هم گفته‌اند اگر وزارت بهداشت واکسنی خارجی را تایید کند آن را تزریق می کنند.

بر طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز افکارسنجی ایرانیان با موضوع میزان اعتماد ایرانیان به واکسن کرونا، نگرش و رفتار شهروندان ایرانی درباره واکسن کرونا و بر روی یک جامعه آماری با هزار و ۶۷ نفر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بر اساس این پژوهش حدود ۶۰ درصد پاسخگویان اظهار کرده‌اند که امید زیادی نسبت به تولید واکسن کرونا توسط دانشمندان و شرکت‌های ایرانی دارند، همچنین ۲۹.۹ درصد اعتماد خیلی زیادی به واکسن ایرانی دارند. ۵۳ درصد افراد گفته‌اند در صورت واردات واکسن از کشورهای خارجی و تأیید وزارت بهداشت از آن استفاده خواهند کرد، این میزان برای شرکت‌های داخلی و ایرانی ۷۲.۲ درصد است.

​و ۷۲.۲ درصد از افراد اعلام کرده‌اند از واکسن ایرانی کرونا در صورت تولید توسط شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنند و ۲۰.۸ درصد اعلام کردند در صورت تولید واکسن کرونا توسط شرکت‌های داخلی از آن استفاده نمی‌کنند، همچنین از این جامعه آماری ۶.۹ درصد نمی‌دانستند در صورت تولید واکسن ایرانی از آن استفاده می‌کنند یا خیر.

همچنین مشاهده شده که افراد گروه‌های سنی بالاتر در مقایسه با افراد جوان بیشتر پیگیر اخبار مربوط به کرونا هستند. با این وجود ۲۳.۱ درصد از افراد پیگیری بسیار زیاد، ۳۰.۴ درصد پیگیری زیاد، ۲۲.۴ درصد تا حدودی پیگیر، ۱۰.۹ درصد پیگیری کم، ۸.۵ درصد پیگیری خیلی کم و ۴.۶ درصد اصلاً پیگیر اخبار مرتبط به کرونا و تولید واکسن نبودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала