تخت‌روانچی: دولت بایدن نیز تحریم علیه ایران را ادامه خواهد داد

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / تخت‌روانچی: دولت بایدن نیز تحریم علیه ایران را ادامه خواهد داد
تخت‌روانچی: دولت بایدن نیز تحریم علیه ایران را ادامه خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت که در دولت بایدن نباید انتظار داشت که در سیاست آمریکا در قبال تهران تفاوت‌های بنیادینی روی دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در خصوص رویکرد راهبردی دولت بعدی آمریکا در قبال کشورش اظهار داشت: دولت‌های مختلف در آمریکا، چه دموکرات چه جمهوری خواه، سیاست‌های بین‌المللی‌شان تفاوت چندانی با هم ندارد. البته دولت ترامپ سیاست‌های نامتعارفی داشت، حرکات این دولت چه در قبال ایران و چه در قبال دیگر کشورها برای بسیاری از ناظران در داخل یا خارج از آمریکا، غیرقابل پیش‌بینی بود.

پیام اسراییل به جو بایدن درباره ایران  - اسپوتنیک ایران
پیام اسرائیل به جو بایدن درباره ایران

تخت‌روانچی بیان داشت: به‌طور مثال استفاده از ابزار تحریم علیه ایران در دولت‌های مختلف آمریکا، هم دموکرات و هم جمهوری خواه تداوم داشته است. آمریکا در طول سال‌های اخیر از ابزار تحریم استفاده کرده است و این را ابزاری می‌داند که فکر می‌کند می‌تواند از آن برای امتیازگیری استفاده کند و به این روند نیز ادامه خواهد داد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: به نظر می‌رسد دولت بایدن هم همین رویکرد را ادامه خواهد داد، اگرچه در احقاق حقوق ملت ایران نباید هیچگاه فرصت‌های احتمالی را از دست داد، گفت: بنابراین اینکه بگوییم دولت جدید از ابزار تحریم دست می‌کشد، شاید قرین واقعیت نباشد.

وی تصریح کرد: البته در برخی جنبه‌ها ممکن است تاکتیک‌های متفاوتی را ببینیم. برای نمونه، رویکرد ترامپ در قبال رهبران اروپایی را که برخورد تحقیرآمیز و زننده‌ای داشت، قاعدتا در دولت بایدن نخواهیم دید. شاید او در این برخوردها ظرافت بیشتری به خرج دهد، اما اینکه فکر کنیم دولت بایدن در مقایسه با دولت ترامپ که با اروپا زاویه داشت، زاویه نخواهد داشت، اشتباه است؛ یا در خصوص چین هم تغییر اساسی روی نخواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала